اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آزادی 216 زندانی جرائم مالی غیرعمد با بدهی 95 میلیارد تومان در آذربایجان‌شرقی

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: تا به امروز 216 زندانی جرائم مالی غیرعمد با بدهی 95 میلیارد تومان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشته‌اند که از این میزان 70 میلیارد تومان از طریق اعسار به تقسیط تامین شده است.

آزادی 216 زندانی جرائم مالی غیرعمد با بدهی 95 میلیارد تومان در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسی خلیل‌اللهی در نشست هیات امنای ستاد دیه استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به سیاست‌های تحولی قوه قضائیه در راستای حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اظهار داشت:  یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه قضایی رسیدگی به وضعیت زندانیان بوده، چرا که آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیر بسزایی دارد.

وی افزود: در راستای آزادی زندانیان غیرعمد و بازگشت آنها به آغوش خانواده، ستاد دیه استان همراه دستگاه قضایی بوده و نقش بسیار مؤثری در این خصوص ایفا کرده است.

رئیس‌کل دادگستری استان با بیان اینکه به لحاظ کمک‌های نقدی برای آزادسازی زندانیان غیرعمد، آذربایجان‌شرقی جزوه سه استان برتر کشور است، اضافه کرد: تا به امروز 216 زندانی جرائم مالی غیرعمد با بدهی 95 میلیارد تومان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشته‌اند که از این میزان 70 میلیارد تومان از طریق اعسار به تقسیط و بخشی دیگر از طریق کمک های بلاعوض و ارائه تسهیلات تأمین شده و 14 نفر از طریق شاکیان آزاد شده‌اند.

وی با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت خیران در راستای آزادسازی زندانیان، بیان کرد: خوشبختانه مردم آذربایجان‌شرقی در راستای انجام امور خیر زبانزد عام و خاص بوده‌اند و به لحاظ وجود خیران بزرگ دارای ظرفیت بزرگی هستند که نباید از آن غافل شد.

خلیل‌اللهی ادامه داد: یکی از سنت‌های حسنه‌ای که در کنار دیگر اقدامات خیران در بین مردم استان پایه‌گذاری شده صرف هزینه مراسم متوفیان توسط خانواده‌هایشان برای آزادسازی زندانیان بوده که طی دو سال گذشته 300 زندانی از طریق کمک‌های اهدایی 802 نفر از خانواده متوفیان آزاد شده‌اند.

طی این نشست که با حضور اعضای هیات امنای ستاد دیه استان برگزار شد، تعدادی از پرونده‌های زندانیان جرائم مالی غیرعمد مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/60025/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول