اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

واکنش مسئولان و علمای اهل تسنن خراسان شمالی به ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان

مسئولان خراسان شمالی اعم از نمایندگان مجلس، استاندار، بسیج دانشجویی و علمای اهل تسنن همزمان با ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان، با صدور بیانیه‌هایی ضمن عرض تسلیت این واقعه تروریستی، خواستار شناسایی عاملان و مسببان و مجازات آنان شدند.

واکنش مسئولان و علمای اهل تسنن خراسان شمالی به ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، عصر جمعه در آبسرد دماوند، در یک عملیات تروریستی مورد سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

در پی این حادثه، جمعی از مسئولان استان خراسان شمالی ازجمله نمایندگان مجلس، استاندار خراسان شمالی، علمای اهل سنت و بسیج دانشجویی استان در پیام‌ها و اطلاعیه‌های جداگانه‌ای به شهادت شهید فخری‌زاده واکنش نشان دادند.

استاندار خراسان شمالی: شهادت دانشمند هسته‌ای، خواری استکبار برابر علم و دانش ایران را به رخ جهانیان کشید

استاندار خراسان شمالی در پیامی شهادت محسن فخری زاده یکی از دانشمندان هسته‌ای کشور را تسلیت گفت.

خبر شهادت آقای محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در جریان عملیات تروریستی بار دیگر خواری و زبونی استکبار جهان در برابر عظمت علم و دانش این مرزوبوم را به رخ جهانیان کشید.

استکبار جهانی خودکامه همواره سعی در به انزوا کشیدن جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در حوزه انرژی هسته‌ای داشته و برای تحقق این هدف شوم خود بارها دانشمندان برتر و تراز اول کشور و صاحب‌نام در عرصه علمی جهانی را در عملی زشت و قبیحانه در عملیات تروریستی به شهادت رسانده است، اما آنان باید بدانند این شهادت‌ها نه تنها موجب عقب ایستادن ایران عزیز نمی‌شود بلکه مستحکم‌تر و باصلابت‌تر از گذشته فرزندان انقلابی میهن اسلامی پا در عرصه‌های مختلف علم می‌گذارند و با تنومند شدن درخت انقلاب از خون این شهدا، جوانان انقلابی بی‌شماری با عزمی راسخ به ثمر می‌نشینند.

این اقدام کوردلانه که نشانه‌های آشکار از دخالت دشمنان ایران اسلامی در آن مشاهده می‌شود، نشانه ضعف و زبونی عاملان این عمل تروریستی و درستی راه و مسیر نظام مقدس جمهوری اسلامی است و آزمایشی دیگر برای جوامع بین‌المللی در محکومیت اقدامات تروریستی علیه مردم ایران است.

اینجانب شهادت این دانشمند برجسته و مدیر خدوم را به مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ایای (مدظله‌العالی)، وزارت دفاع، خانواده، همکاران ایشان و ملت شهیدپرور ایران تبریک و تسلیت می‌گویم و برای آن بزرگوار، علو درجات را از درگاه وسیع الهی خواستارم.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان شمالی: بازرسین نهادهای بین‌المللی اخراج شوند

بار دیگر ملکوت آسمان باز شد و یکی دیگر از سربازان علم و دانش این مرزوبوم به پرواز درآمد تا ثابت شود، ایران اسلامی همچنان با خون سرخ فرزندانش در حال آبیاری است.

آری، محسن فخری‌زاده مورد سوءقصد عُمال شیطان‌صفت و خفاش‌سیرت استکبار جهانی قرار گرفت و در نزد حضرت حق آرام پذیرفت که این آرزوی او بود و این شهادت گوارای وجودش باد.

و اما دشمنان و در رأس آنها آمریکای جنایتکار بدانند که دوران آمریت و حکمرانی برجهان کنونی دیگر تمام‌شده است و مدیریت جهانی تفکر خشونت‌گرای آمریکایی را پس‌زده و می‌رود تا در سایه‌سار مدیریت عدالت محور مهدوی (عج) نظام نوین جهانی را با پشتوانه فکری وحی الهی و تلاش جوانان اندیشمند متدین مانند فخری‌زاده‌ها، احمدی‌روشن‌ها، رضائی‌نژادها و... اداره جهان امروز را تجربه کند.

امروز همگان شاهدند که توطئه‌های مسموم دشمنان و منافقین در ایجاد ناامنی و ارعاب در سطح جامعه نخبگان علمی و دست اندرکاران فناوری بومی هسته‌ای و ترور دانشمندان نه تنها در حرکت شتابان جامعه علمی به سمت تعالی مانعی ایجاد نکرده بلکه عزم و اراده‌ها را پولادین‌تر از گذشته کرده است.

اقدام مذبوحانه و جنایت‌کارانه ترور دانشمند عرصه جهاد علمی، شهید محسن فخری زاده از فرزندان ملت ایران و تربیت‌یافتگان مکتب انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه، برگه سیاه دیگری بر پرونده سنگین جنایات و وحشیگری رژیم تروریست محور صهیونیستی و حامیان آن در کاخ سفید و غرب مدعی حقوق بشر افزود و بار دیگر طبل رسوایی را برای آنان به صدا درآورد.

بدون شک راه برگزیده مردم ایران اسلامی برای پیشرفت و اقتدار علمی، راه بدون بازگشت بوده و اقدامات مذبوحانه آمریکا و اسرائیل جنایتکار کوچک‌ترین خللی در این مسیر افتخارآمیز ایجاد نخواهد کرد، و همت دانشمندان، اساتید و نخبگان علمی فناوری کشور اسلامی‌مان این انگیزه خبیثانه را ناکام خواهد گذاشت.

بی‌تردید، اکنون‌که دوباره نوای انتقام سخت از سُویدای دل ملت طنین‌انداز شده است، وقت آن رسیده که پایه‌های پوشالین رژیم صهیونیستی با موشک‌های قدس و سجیل به لرزه بیایند.

در آستانه سالگرد به شهادت رسیدن سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ما خون محسن فخری‌زاده را هم چون خون سردار دل‌ها، خونی بابرکت میدانیم که زمینه‌ساز تحقق آرمان‌های این دو شهید بزرگوار در فتح قدس عزیز خواهد شد و هشدار می‌دهیم که کمین‌هایی بس مهلک‌تر و سهمگین‌تر توسط رژیم منحوس صهیونیستی در پیش پای ملت ایران نهاده شده است.

در مملکتی که به خاطر بی‌لیاقتی مسئولین محل جولان خائنین و جواسیسی شده که سِرّ مگوی کشور ما را برای همگان جار می‌زنند؛ رخ دادن چنین اتفاقاتی دور از انتظار نیست.

مسئولینی که قصد دارند با خوش‌رقصی‌ها و اصرار بی‌مورد خود در خصوص ماندن در معاهده‌هایی از قبیل برجام، FATF و... با قرار دادن اطلاعات حیاتی کشورمان در اختیار قاتلین جهانی، اقتصاد کشور را به خیال خودشان گل و گلستان و فی‌الواقع به جهنم حال حاضر تبدیل کنند، بدانند که هرلحظه ماندن در چنین معاهده‌هایی پایمال کردن خون این شهیدان است.

دشمنان نمی‌دانند که‌موج دانش ایران اسلامی را سکونی نیست و رشد و پویایی اصل و ذات این موج است؛
و فقدان عزیزانی چون محسن فخری زاده تحریک مضاعفی بر رشد این امواج خواهد بود؛ چراکه از این گلی که به‌دست معاندین زشت طینت شکسته شد هزاران غنچه خواهد رویید.

برای جلوگیری از اقدامات خصمانه مشابه  راهی جز اخراج بازرسین نهادهای بین‌المللی پیش روی ما وجود ندارد و این تا حد بسیار زیادی از رخ دادن اتفاقات مشابه جلوگیری خواهد کرد.

در پایان بسیج دانشجویی استان خراسان شمالی  شهادت متفکر ارجمند،  شهید محسن فخری زاده را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج) و مقام معظم رهبری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی)، ملت بزرگ ایران و خانواده این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت گفته و  پیمان می‌بندیم که تا سرنگونی پرچم کفر و اعتلای پرچم توحید در سراسر عالم با تمام وجود ادامه‌دهنده راه این عزیز باشیم و از مسئولین درخواست رسیدگی هر چه سریعتر و مجازات عاملین اصلی این جنایت را داریم.

جامعه روحانیون اهل تسنن خراسان شمالی: مسببین ترور دانشمند هسته‌ای شناسایی شوند و به اشد مجازات برسند

انجام این اقدام تروریستی در ایران اسلامی بیانگر سرخوردگی استکبار جهانی و رژیم پلید اسرائیل در مقابل دانشمندان ایرانی است. چنین اقدامات تروریستی حیثیت و آبروی اسرائیل جنایتکار و دیگر مزدوران آنها را در مقابل ملل آزادیخواه جهان بر باد داد.

ترور، در همه ابعاد آن منفور و مورد انزجار ملت‌ها است و استفاده از آن به‌عنوان یک راهبرد علیه دانشمندان و نخبگان غیرنظامی، جنایتکارانه و ناجوانمردانه است. ازاین‌رو، این اقدام ضدبشری نباید بدون مجازت بماند و بلکه باید توسط همه نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های به‌اصطلاح حقوق بشری و ضدتروریستی در جهان محکوم شود.

دشمنان و عاملان ترور دانشمندان ایرانی باید بدانند علم و دانش حقیقتی ترور نشدنی است و ادامه خط ترور علیه متفکران و دانشمندان هسته‌ای ایران از سوی مراکز جاسوسی و تروریست پرور غربی و صهیونیستی، هیچ‌گونه خللی در صنعت هسته‌ای و دفاعی ملت ایران وارد نخواهد کرد و بلکه با شهادت دانشمندان متعهد و دلسوز انقلابی قدرت صنعت  هسته‌ای و دفاعی کشور شتاب بیشتری خواهد گرفت.

ما روحانیون اهل تسنن استان اعم از (مدیران مدارس علمیه، ائمه جمعه و جماعت مساجد و مدرسین حوزه‌های علمیه) مصیبت از دست رفتن چهره پرتلاش عرصه پژوهش و تحقیقات علمی کشور و دانشمند هسته‌ای را به محضر امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تسلیت عرض نموده و از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی کشور به‌ویژه وزارت اطلاعات و قوه قضاییه خواهانیم هرچه زودتر مسببین به شهادت رساندن برادر عزیزمان محسن فخری زاده را شناسایی و به اشد مجازات برسانند.

نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیام‌های جداگانه‌ای این ترور ناجوانمردانه را تسلیت گفته و این اقدام را محکوم کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول