اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رشد 77 درصدی صادرات ریلی کالا به کشور آذربایجان

مدیرکل راه‌آهن شمال دو با بیان اینکه در بازه زمانی هشت‌ماهه امسال مجموعاً ۱۳۳ هزار و ۹۴۱ تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا به کشور آذربایجان صادرشده، گفت: این میزان صادرات نسبت به ۷۵ هزار ۶۳۳ تن مدت مشابه پارسال تقریباً ۷۷ درصد رشد داشته است.

رشد 77 درصدی صادرات ریلی کالا به کشور آذربایجان

غلامحسین ولدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به میزان صادرات ریلی در گیلان طی امسال اظهار کرد: مجموعاً ۲۵۰ هزار و ۶۲۰ تن کالا در پایانه ریلی آستارا حمل شده که نسبت به ۲۲۹ هزار و ۲۱۲ تن مدت مشابه پارسال، ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به میزان واردات کالا به کشور از مرز ریلی آستارا، گفت: در این بازه زمانی بیش از ۱۰۶ هزار تن کالا توسط پایانه ریلی آستارا واردشده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال دو با بیان اینکه در بازه زمانی هشت‌ماهه امسال مجموعاً ۱۳۳ هزار و ۹۴۱ تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا به کشور آذربایجان صادرشده، افزود: این میزان صادرات نسبت به ۷۵ هزار ۶۳۳ تن مدت مشابه پارسال تقریباً ۷۷ درصد رشد داشته است.

ولدی با اشاره به کل ترانزیت کالا در مرز ریلی آستارا، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن کالا در از طریق این پایانه ریلی ترانزیت شده است.

وی با اشاره به عمده کالاهای ترانزیتی شده از پایانه مرزی آستارا، بیان کرد: عمده کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا شامل چوب، الوار، عدس، گندم و جو بوده، کشور عراق مقصد اصلی بار های ترانزیتی پایانه ریلی آستارا محسوب می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال 2 همچنین با اشاره به عمده کالاهای صادراتی از مرز ریلی آستارا به آذربایجان، گفت: سیمان، کلینر، مواد شیمیایی، کاشی، آهن‌آلات و لوازم‌خانگی، مواد غذایی و میوه‌جات عمده کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول