اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

روحانی: ایران غیورتر از آن است که ترور جنایتکارانه شهید فخری‌زاده را بی‌پاسخ بگذارد

رئیس‌جمهور با اشاره به ترور شهید فخری‌زاده تأکید کرد: ایران شجاع‌تر و غیورتر از آن است که اقدام تروریستی آنها را بی‌پاسخ بگذارد و به موقع پاسخ لازم را خواهیم داد.

روحانی: ایران غیورتر از آن است که ترور جنایتکارانه شهید فخری‌زاده را بی‌پاسخ بگذارد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز (شنبه 8 آذر) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به ترور شهید محسن فخری‌زاده و به شهادت رسیدن این دانشمند هسته‌ای و دفاعی اظهار داشت: مردم عزیز کشورمان و مردم جهان در جریان یک اقدام تروریستی از سوی ایران‌ستیزان علیه یک پژوهشگر و یک دانشمند ایرانی بودند که اتفاقا در ماه‌های اخیر وقت خود را صرف مبارزه با کرونا و پژوهش‌ها و ساخت کیت‌های تشخیص قرار داده بود. 

وی افزود: شهید فخری‌زاده برای خودکفایی کشور در حوزه دارو و تجهیزات بخش پژوهشی در وزارت دفاع را مدیریت می‌کرد و او کارهای زیادی را انجام داده و بخشی از نیازهای مردم را در زمینه مقابله با کرونا انجام داده و توانست کارهای خوبی را انجام دهد و دراختیار ما قرار دهد. 

روحانی گفت: ترور وحشیانه شهید فخری‌زاده نشان داد که دشمنان ما در هفته‌های پراضطرابی هستند؛ در این هفته‌ها آنها احساس می‌ کنند که دوران فشار آنها کم شده و شرایط جهانی در حال تغییر است و برای آنها این چند هفته هم است که حداکثر استفاده را از این روزها ببرند تا هم بتوانند شرایط نامطمئنی را در منطقه به وجود آورند و هم توجهات جهانی از ترور و ارعابی که در مناطق اشغالی به وجود آمده است را به سمت مشکلات و مسائل دیگر معطوف کنند. 

رئیس‌جمهور تصریح کرد: همه اتاق‌های فکر و همه دشمنان ایران به خوبی بدانند که ملت ایران و مسئولین کشور شجاع‌تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند. 

وی تأکید کرد: به موقع مناسب مسئولین مربوطه پاسخ جنایت آنها را جواب خواهند داد، ضمن اینکه ملت ایران هوشمندتر و حکیم‌تر از آن هستند که در دام توطئه صهیونیست‌ها بیفتند.

وی گفت: به نظر می‌رسد عده‌ای به دنبال ایجاد آشوب و بلوا هستند و بدانند که ما دست آنها از پیش خوانده‌ایم و آنها موفق نخواهند شد که به اهداف خبیثانه خود دست پیدا کنند. 

رئیس‌جمهور تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و آنهایی که ضد ایران هستند بدانند که مسیر توسعه و تحقیقات کشور با سرعت ادامه خواهد یافت و با از دست رفتن عزیزمان فخری‌زاده، فخری‌زاده‌های دیگر فراوان کمر همت را خواهند بست و در این صحنه وجود او که در جمع ما نیست جبران خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جلسه ستاد ملی مقابله باکرونا با قدردانی از مردم فهیم ایران برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یک هفته اخیر تأکید کرد: ناچار به افزایش محدودیت ها بودیم اما باید در نظر داشته باشیم که ایجاد محدودیت راهکار اصلی نیست، بلکه یک علامت و هشدار بزرگ است و باید اقدامات بیشتری انجام پذیرد تا به اهداف خود برسیم.

روحانی با اشاره به اعمال برخی محدودیت‌ها از اوایل آبان در چندین شهرستان و همچنین اعمال محدودیت‌های شدیدتر از ابتدای آذرماه در 150 شهر کشور، افزود: پس از اعمال این محدودیت‌ها علامت‌های مثبتی مشاهده کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان هفته جاری این تحولات ادامه یابد.

رئیس جمهور افزود: با همکاری مردم کاری می‌کنیم تا شهرهای قرمز به نارنجی و زرد برگردند تا روند کنترل بیماری و همچنین فعالیت‌های اقتصادی مردم ادامه یابد.

روحانی تغییر رفتار اجتماعی مردم را راه‌حل اصلی برای مبارزه با بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: هیچ راه دومی نداریم و مردم باید سبک زندگی خود را تغییر دهند، فاصله اجتماعی را مراعات کنند در تجمعات شرکت نکنند و ترددها به حداقل ضرورت برسد تا به نقطه مطلوب دست یابیم.

رئیس جمهور ارایه آموزش‌های لازم به مردم در روند مقابله با بیماری کرونا را ضروری دانست و تصریح کرد: باید آموزش‌ها به صورت دقیق و ملموس برای مردم توضیح داده شود تا علایم این بیماری را دریابند و اصل را بر این بگذارند که یک سرما خوردگی هم ممکن است، بیماری کرونا باشد.

روحانی با بیان اینکه متخصصان تأکید دارند فضای بسته یکی از عوامل مهم شیوع بیماری است، ادامه داد: یک فرد مبتلا حتی بدون علائم با حضور در یک فضای بسته در زمانی طولانی و نبود تهویه مناسب و فاصله های غیراستاندارد با سخن گفتن می‌تواند برای دیگران مشکل‌آفرینی کند، بنابراین تصمیم گرفته شد در شهرهای با شرایط قرمز اجتماعات و جلسات بالای 15 نفر ممنوع شود و حتی جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز در 2 سالن جداگانه برگزار می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارایه تسهیلات به کادر درمان، آمادگی کامل کادر درمانی کشور و همچنین تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: 148 هزار تخت بیمارستانی در کشور آماده شده است که چنین امری سابقه نداشته تا جایی که کل تخت‌های بیمارستانی در کشور 90 هزار بود که تنها 40 هزار از این تخت‌ها قابل استفاده بود.

روحانی همچنین به تلاش‌های این دولت برای بازسازی تخت‌های بیمارستانی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه الان به نقطه مطلوب رسیدیم و در دوره 9 ماهه کرونا حدود 2 هزار 187 تخت آی‌سی‌یو در کشور اضافه شده است.

رئیس جمهور درخصوص شیوه کار برای مقابله بهتر با بیماری کرونا، اظهار داشت: مردم باید در نظر داشته باشند که در صورت پایان این محدودیت‌ها هم زندگی به حالت عادی نخواهد بود و ممکن است تا ماه‌های اولیه سال آینده و رسیدن واکسن و درمان  قطعی، تا شرایط مطمئن فاصله داشته باشیم.

روحانی با اشاره به افزایش تست های کرونا از 20 هزار در ماه های گذشته تا 120 هزار تست در ماه‌های آتی، انجام تست‌ها و آزمایش‌ها و همچنین غربالگری را قدم مهمی برای مبارزه با بیماری کرونا دانست و افزود: ردیابی مبتلایان و تماس‌گیرندگان از طریق سامانه‌ انجام می‌شود و امروز می توانیم با کارت شناسایی و این سامانه ها افراد مثبت را در عرض چند ثانیه شناسایی کنیم، البته خود مردم هم باید برای سلامت خانواده و اقوام پروتکل‌ها را به خوبی مراعات کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت مراقبت از مرزها برای جلوگیری از افراد مبتلا به داخل کشور، تصریح کرد:  مرزهای کشور باید کاملاً کنترل شوند و از ورود افراد مطمئن شویم تا مشکلی نداشته باشند و در صورت ضرورت برای مدتی قرنطینه شوند.

روحانی همچنین به تلاش‌های وزارت بهداشت برای ساخت واکسن کرونا در داخل و خرید واکسن خارجی اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی موظف شده است براساس درخواست وزارت بهداشت پول تأمین واکسن در داخل و خرید از خارج کشور را فراهم کند تا در زمان مناسب به واکسن مورد تأیید و دُز مورد نیاز برسیم.

رئیس جمهور در ادامه بر ضرورت برخورد قاطع با متخلفین کرونایی تأکید کرد و گفت: باید این برخورد قاطع تا پایان بیماری ادامه یابد و طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای افراد فاقد کارت و شناسه ملی مصوبه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

روحانی از نیروی انتظامی، بسیج، ضابطین و اتحادیه‌ها درخواست کرد تا با جدیت بیشتر برخورد با متخلفین را ادامه دهند.

رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: تلاش‌های دولت برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر از طریق ارائه تسهیلات و کمک های بلاعوض و همچنین کمک به گروه‌های آسیب‌پذیر برای تأمین اقلام بهداشتی ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول