اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

اعتراض آهنگین 2 اسطوره موسیقی به قرنطینه طولانی مدت بریتانیا

«اریک کلاپتون» و «وان موریسون» دو اسطوره موسیقی جهان قطعه ای برای اعتراض به قرنطینه طولانی مدت بریتانیا منتشر کردند. عواید این کار برای کمک به هنرمندان آسیب پذیر تعلق می گیرد.

اعتراض آهنگین 2 اسطوره موسیقی به قرنطینه طولانی مدت بریتانیا

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، افسانه های موسیقی «وان موریسون» و «اریک کلاپتون» آهنگ جدیدی با عنوان «ایستادگی کن و رها شو»(Stand and Deliver) را برای حمایت از کمپین موریسون با عنوان «Save Live Music»(موسیقی زنده را نجات دهیم)  منتشر کردند. این آهنگ بلوز توسط موریسون نوشته شده و «اریک کلاپتون» آن را اجرا کرده است.

 

«اریک کلاپتون» و «وان موریسون» دو اسطوره موسیقی جهان قطعه ای برای اعتراض به قرنطینه طولانی مدت بریتانیا منتشر کردند.

موریسون، که بیشتر با آهنگهایی مانند «دومینو»(Domino) «دختر چشم قهوه ای»(Brown Eyed Girl)، «شب وحشی»(Wild Night) و همچنین آلبوم های «رقص ماه»(Moondance) و «هفته های ستاره ای»(Astral Weeks) شناخته می شود، سه آهنگ در اعتراض به قوانین طولانی مدت قرنطینه انگلیس از سپتامبر تا اکتبر منتشر کرده است. این قطعات شامل «آزاد متولد شدن»(Born To Be Free)، «آنگاه که بیرون رفتم»(As I Walked Out) و «دیگر قرنطینه نمی خواهیم»(No More Lockdown) می شوند.

 

تمام درآمد حاصل از انتشار این قطعات به صندوق مشکلات مالی دوران قرنطینه که توسط موریسون ایجاد شده واریز می شود تا به شکلی منصفانه در اختیار آن دسته از هنرمندان موسیقی قرار بگیرد که در دوران بحران کرونا و قرنطینه و تعطیلی کسب و کار موسیقی شان، با مشکلات مالی مواجه شده اند.

«اریک کلاپتون» که تنها هنرمندی است که تا کنون سه بار افتخار ورود و عضویت در تالار مشاهیر راک اند رول را کسب کرده در مورد انگیز ساخت و اجرای این اثر موسیقایی گفت: تعطیلی موسیقی زنده و کنسرت که به دلیل محدودیت های قرنطینه و رعایت فاصله اجتماعی به وجود آمده، عمیقا ناراحت کننده و باعث مشکلات فراوانی برای موزیسین ها شده است. 

وی افزود: بسیاری از ما از «وان موریسون» و تلاش های او برای نجات موسیقی زنده حمایت می کنیم. او الهام بخش است. ما باید بایستیم و کاری بکنیم. ما باید راهی برای برون رفت از این آشفتگی پیدا کنیم. ارائه آلترناتیو و جایگزین ارزش فکر کردن ندارد. موسیقی زنده ممکن است هرگز بهبود پیدا نکند.

«وان موریسون» گفت: ضبط «اریک کلاپتون» خارق العاده است و به وضوح بر افراد ناامید تاثیر مثبت گذاشته و طنین انداز خواهد شد. بسیار دلگرم کننده است که می بینیم بسیاری از نوازندگان با استعداد از هیچ حمایت معناداری از دولت برخوردار نیستند، اما ما می خواهیم به آنها اطمینان دهیم که هر روز سخت تلاش می کنیم تا برای بازگشت موسیقی زنده لابی کنیم و صنعت خود را نجات دهیم.

انگلیس روز پنجشنبه از بازگشت قرنطینه و محدودیت ها در ۲ دسامبر به سیستم سه لایه خبر داد. تعدادی از شهرها، از جمله پایتخت منطقه لندن و لیورپول، تحت محدودیت های سطح ۲ قرار دارند. ویروس کرونا تاکنون جان بیش از ۵۷۰۰۰ نفر را در انگلستان گرفته است.


ارک کلپتون در حال نوازندگی با پاواروتی اسطوره خوانندگی اُپرا

 

«اریک پاتریک کلاپتون» زادهٔ ۳۰ مارس ۱۹۴۵ نوازنده گیتار، خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز مشهور راک و بلوز انگلیسی است. او برندهٔ جایزه گرمی و تنها فردی است که سه بار به عضویت تالار مشاهیر راک اند رول درآمده ‌است. وی به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین گیتاریست‌های تمام دوران معرفی شده ‌است.

 

«وان موریسون» (با نام اصلی جورج ایوان موریسون)، ترانه‌سرا، خواننده و موسیقی دان اهل بلوم‌فیلد در بلفاست پایتختِ ایرلند شمالی است. وی زادهٔ ۳۱ اوت ۱۹۴۵ است. اجراهای زندهٔ او روح‌افزا و متعالی لقب گرفته‌اند و آلبوم‌های «هفته‌های ستاره‌ای»، «رقصِ ماه» و آلبوم اجرای زندهٔ «برای توقف دیر شده» در ردهٔ بهترین آلبوم‌های ضبط شده قرار می‌گیرند. موریسون فعالیت حرفه‌ای خود را در اواخر دههٔ ۵۰ میلادی و در سنینِ نوجوانی آغاز کرد. در ابتدا برای گروه‌های مختلفی که ترانه‌های مورد توجه روز را بازخوانی می‌کردند، سازهای گوناگونی از جمله گیتار، هارمونیکا، کی‌بورد و ساکسیفون می‌نواخت.

در میانهٔ دههٔ ۶۰ میلادی و زمانی که آوازه‌خوان اصلی «گروه دِم» شد، به شهرت رسید. این گروه ایرلندی در سبک «آر اند بی» کار می‌کرد و ترانهٔ معروف «گلوریا» محصول آن دوره است. سبک اکثر موسیقی‌های وی تلفیقی از «سول» و «آر اند بی» است. گرچه کارهایی متأثر از سنت سلتی، جاز و جریان سیال ذهن نیز در کارنامهٔ خود دارد. وان موریسون جوایز مختلفی از جمله ۶ جایزه گرمی دریافت کرده و همچنین به عضویت در «تالار مشاهیر راک اند رول» و «تالار مشاهیر ترانه سرا» نائل آمده ‌است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول