اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نقش بازیکنان تبریزی در بازی حماسی ایران برابر استرالیا

بازیکنان تبریزی در حماسه ملی 8 آذر نقش بسزایی داشتند.

نقش بازیکنان تبریزی در بازی حماسی ایران برابر استرالیا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، 23 سال از بازی ایران و استرالیا از دور مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه گذشت. روزی که تیم ملی ایران با تساوی با ارزش 2 بر 2 در مبلورن مقابل استرالیا، آخرین تیم صعود کننده به جام جهانی  فرانسه معرفی شد.

بازیکنان نامدار حریف، شرایط بازی و برتری محسوس میزبان برابر تیم ایران، تماشاگران بی شمار در ورزشگاه ملبورن و تساوی یک بر یک در تهران، همه حکایت از صعود تیم ملی استرالیا داشت، کما اینکه تا دقیقه 70 نیز استرالیا با 2 گل از تیم ایران پیش بود.

اما بازیکنان ایران در 20 دقیقه پایانی بازی حماسه‌ای آفریده و با زدن 2 گل بازی را به تساوی کشانده و همین نتیجه برای صعود ایران به جام جهانی بعد از 20 سال کافی بود.

در آن سال‌ها از فوتبال تبریز کریم باقری، سیروس دین‌محمدی، علی‌اکبر استاد اسدی، ستار همدانی و اسماعیل حلالی به تیم ملی دعوت می‌شدند، اما در تیم ملی اعزامی به استرالیا تنها کریم باقری و استاد اسدی حضور داشتند.

کریم باقری از ابتدا در ترکیب تیم ملی حضور داشته و در دقیقه 72 اولین گل ایران را به ثمر رساند تا موجی از امید برای زدن گل دوم در تیم ملی ایران ایجاد شود.

در گل دوم هم کریم نقش اساس داشت و ضربه سر وی، توپ را به علی دایی رساند تا وی خداداد را با مارک بوسنیچ تک به تک کند.

بعد از گل تساوی و در 10 دقیقه پایانی مربیان وقت تیم ملی تصمیم گرفتند که از یک هافبک کاسته و یک مدافع وارد ترکیب تیم ایران نمایند و علی‌اکبر استاد اسدی را به جای ابراهیم تهامی وارد میدان کردند.

استاد اسدی در 10 دقیقه وقت قانونی و 8 دقیقه وقت اضافی بسیار پرتلاش و جنگنده بازی کرد تا از تساوی با ارزش ایران که حکم صعود را داشت، محافظت کند.

در نهایت تیم ملی ایران به جام جهانی فرانسه صعود کرد و در جام جهانی کریم باقری در هر 3 بازی در ترکیب ایران قرار گرفت، سیروس دین‌محمدی در نیمه دوم بازی مقابل آلمان به میدان رفت، اما استاداسدی شانس بازی در جام جهانی را نیافت، هر چند در تیم اعزامی به فرانسه حضور داشت.

انتهای پیام/60017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول