اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار معاون وزیر خارجه تاجیکستان با وزرای خارجه عربستان و تونس

معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان در حاشیه چهل و هفتمین نشست شورای وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با وزرای امور خارجه عربستان و تونس ملاقات کرد.

دیدار معاون وزیر خارجه تاجیکستان با وزرای خارجه عربستان و تونس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مظفر حسین‌زاده» معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان در حاشیه چهل و هفتمین نشست شورای وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به طور جداگانه با «فیصل بن فرحان آل سعود» و «عثمان جرندی» به ترتیب سران نهادهای دیپلماتیک عربستان و تونس دیدار کرد.

در دیدار حسین‌زاده با فیصل وضعیت کنونی و چشم انداز روابط دوجانبه و راه‌های توسعه همکاری‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی، علمی و فرهنگی بررسی شد.

طرفین در بخشی از این ملاقات خواستار تقویت همکاری بین دو کشور در چارچوب سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای شدند.

در جریان ملاقات معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان با وزیر امور خارجه تونس، روابط دوجانبه بین دو کشور بررسی و بر اهمیت تقویت تعامل در چارچوب ساختارهای بین المللی تاکید شد.

شایان ذکر است که هیات تاجیکستان تحت ریاست معاون وزارت امور خارجه این کشور در چهل و هفتمین دور نشست شورای وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در شهر «نیامی» جمهوری نیجریه در حال برگزاری است، حضور دارد.

تقویت هماهنگی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در زمینه مبارزه با تروریسم، مقابله با سایر تهدید و چالش‌های زمان، بررسی راه حل‌های مشکلات کشورهای مسلمان‌نشین، پدیده اسلام هراسی و سازوکارهای پیروزی بر آن و گسترش تعامل با هدف دستیابی به رفاه و توسعه پایدار از اصلی‌ترین موضوعات مورد بحث در این نشست به شمار می‌روند.

شرکت کنندگان این نشست همچنین بر لزوم همکاری مشترک برای جلوگیری از شیوع بیماری همه‌گیر کرونا و از بین بردن عواقب آن تاکید کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول