اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری ششمین تولیدکننده قارچ خوراکی در کشور است

معاون بهبود تولیدات گیاهی چهارمحال و بختیاری گفت: ارزش تولیدات قارچ خوراکی استان یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال می‌باشد و رتبه ششم تولید قارچ خوراکی را در کشور داریم.

چهارمحال و بختیاری ششمین تولیدکننده قارچ خوراکی در کشور است

 حسین برزگر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: بیش از ۱۸۰ واحد قارچ خوراکی و گلخانه در استان وجود دارد که حدود نه هزار و ۸۰۰ تن انواع قارچ خوراکی، سبزی و صیفی‌جات، توت فرنگی و بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل بریده و پایه رویشی درختان مثمر تولید می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: این تولیدات در سطحی حدود ۴۰ هکتار انجام می‌شود و اشتغال واحدهای مذکور جمعاً حدود ۹۰۰ نفر بوده و ارزش تولیدات آن‌ها بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال می‌باشد، هم‌چنین بیش از ۸۰ واحد تولید قارچ خوراکی در استان وجود دارد که ۳۲ واحد آن صنعتی و مابقی آن‌ها واحد خانگی می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت واحدهای تولید قارچ سالیانه بیش از ۶ هزار تن است و ۴۶۰ نفر در این واحدها مستقیماً اشتغال دارند که ارزش تولیدات قارچ خوراکی استان یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال می‌باشد و رتبه ششم تولید قارچ خوراکی در کشور را داریم.

 برزگر عنوان کرد: ۱۰ هکتار از سطوح گلخانه‌ای استان مربوط به تولید گل و گیاهان زینتی بوده که تعداد آنها ۱۵ واحد فعال می‌باشد و سالانه بیش از ۱۰ میلیون شاخه گل بریده در آن‌ها تولید می‌شود که ارزش آنها حدود ۳۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان توضیح داد: عمده سطوح گلخانه استان به کشت سبزی و صیفی‌جات و همچنین توت فرنگی اختصاص دارد و مساحت آن‌ها بیش از ۱۹ هکتار در قالب ۸۰ واحد صنعتی و گلخانه کوچک مقیاس بوده که برای بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است و سالیانه بیش از سه هزار و ۸۰۰ تن انواع محصولات سبزی و صیفی در آن‌ها به ارزش ۵۳۰ میلیارد ریال تولید می‌شود.

وی افزود: سه واحد گلخانه‌ای به مساحت بیش از یک هکتار در استان وجود دارد که ظرفیت تولید آن‌ها یک و نیم میلیون اصله انواع پایه‌های رویشی درختان مثمر است که ارزش تولیدات‌آن‌ها ۷۰ میلیارد ریال می‌باشد.

 برزگر خاطرنشان کرد: هم‌چنین جمع ارزش محصولات گلخانه‌ای و قارچ استان سالیانه دو هزار و ۷۰۰میلیارد ریال بوده که معادل سه تا چهار درصد ارزش تولیدات کشاورزی استان است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول