اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید کویت و آمریکا بر ضرورت پایان اختلافات داخلی «شورای همکاری»

کویت و آمریکا با صدور بیانیه‌ای مشترک بر ضرورت تلاش برای پایان دادن به بحران داخلی در شورای همکاری خلیج‌فارس و ضرورت ایجاد وحدت برای مقابله با چالش‌ها تأکید کردند.

تأکید کویت و آمریکا بر ضرورت پایان اختلافات داخلی «شورای همکاری»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کویت و آمریکا امروز شنبه (به وقت واشنگتن) در پایان چهارمین دور نشست گفت‌‌وگوهای راهبردی آمریکا و کویت در واشنگتن بیانیه‌ مشترکی صادر و بر ضرورت پایان دادن به اختلافات در شورای همکاری خلیج‌فارس تأکید کردند.

در این بیانیه از تلاش‌های کویت برای میانجی‌گری جهت حل اختلافات به وجود آمده در میان اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس قدردانی شده و آمده است که آمریکا و کویت دیدگاه مشترکی در خصوص ضرورت تحقق وحدت در این شورا برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای و تقویت صلح و شکوفایی آن، دارند.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید» در این بیانیه به تلاش‌های کویت برای حفظ ثبات عراق اشاره و اهمیت «وجود دولت باثبات عراق به دور از هر گونه نفوذ مخرب» مورد تأکید قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است: «این هدف روشن کویت و آمریکاست و ما موافق نشست‌های جاری کمیته عالی وزارتی کویت و بغداد و بازگرداندن اجساد قربانیان جنگ خلیج(فارس) هستم و بر حفظ حاکمیت عراق و تمامیت ارضی آن تأکید می‌کنیم».

آمریکا و کویت چهارمین دور گفت‌وگوهای راهبردی را در واشنگتن آغاز کرده و در طول دو هفته گذشته مسائل سیاسی، حقوق بشر، توسعه، آموزش، همکاری علمی، امنیت، حمایت از کنسولگری‌ها، گمرک‌ها و مرزها و نیز مسائل مربوط به تجارت، سرمایه‌گذاری و امور دفاعی را بررسی کردند.

۲۴ نوامبر (۴ آذر) «احمد ناصر المحمد» وزیر خارجه کویت نیز با «مایک پامپئو» همتای آمریکایی خود در واشنگتن دیدار کرد.

از زمان بروز اختلافات در میان چهار کشور عربی (مصر، عربستان، بحرین و امارات) با قطر که به اقدام این کشورها برای محاصره قطره و بستن تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی به روی قطر منتهی شد، کویت تلاش‌های خود را برای میانجی‌گری جهت آشتی دادن این کشورها آغاز کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول