اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

زارعی: سامانه نظام ظرفیت ملی توسط اساتید بسیجی عملیاتی می‌شود

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: نهضت استادی بسیج برای توجه به استعدادها و مزیت های نسبی استان‌ها و عرصه های گوناگون مادی و معنوی در سطوح ملی روند تدوین نظام ظرفیت‌های ملی( نظم) را به زودی آغاز و عملیاتی خواهد کرد.

زارعی: سامانه نظام ظرفیت ملی توسط اساتید بسیجی عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مجتبی زارعی عضو هیآت علمی دانشگاه تربیت مدرس و رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در نشست تخصصی استادان دانشگاههای استان فارس با موضوع اکتشاف نظام افزار از ظرفیت بسیج مستضعفین در شبکه استادان کشور گفت: انقلاب اسلامی ایران با برتری اندیشه ای مقابل انقلاب های بزرگ فرانسه، روسیه، چین و جنگ های موسوم به استقلال آمریکا، افق جدیدی را روبروی انسان و جهان گشود.

وی ادامه داد: بخصوص ایران با نظامی چهل ساله از حیث چشم انداز، نسبت به آمریکای ۲۴۴ ساله در منظر عمومی با نشاط تر جلوه می کند و میل به شدن و  پیشرفت دارد اما متاسفانه ما در مرحله پس از انقلاب یعنی در گام نظام سازی متوقف شده و نتوانستیم به  گام سوم یعنی مرحله دولت سازی نقل مکان کنیم این درحالی است که انقلاب برای فعلیت یافتن  خود باید سه گام بعدی دولت سازی، جامعه سازی و تمدن سازی را طی کند.

عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس افزود: در بیست سال اخیر تضادهای وارداتی و موهوم علم و دین، توسعه و دین و ادعای کوتاه مدت بودن جامعه ایران با پیشتازی نقش رهبری دینی ایران در راهبری و هدایت بخش های گوناگون علمی، تحقیقاتی، فناوری و دفاعی رنگ باخت و مورد ابطال قرارگرفته و به غلبه و پیروزی " پارادایم اجتهاد ملی " مقابل "ارتجاع سفید " و شبه روشنفکری منجر شد.

وی ادامه داد: این پیروزی همه چیز را برای کارهای بزرگ و تمدنی آماده کرده است اما متاسفانه نخبگان هنوز وارد مرحله دولت سازی و جامعه پردازی نشدند چون هنوز "نفت پایگی" و رسوب "رفتارهای بروکراتیک" بر فضای نخبگان و دانشگاهیان و بخصوص بر دولت حاکم است.

وی گفت: در چله دوم انقلاب اسلامی و در دروازه ۱۴۰۰  باید بتوانیم سرمایه های انسانی و طبیعی ایران را شناسایی و برای مردم بخصوص جوانان  ملموس کرده و با اکتشاف نظام افزارها ی متناسب با زیست بوم ایران، ورود به چرخه سیاست  نویسی و  مداخلات سیاستی را از طریق راهبرد نگاریهای تجویزی آغاز کنیم.

زارعی اضافه کرد: با توجه به وجود اندیشکده های موضوعی و راهبردی و گروههای استادی مساله محور در سطوح محلی، استانی و ملی و بین المللی استادان، نهضت استادی بسیج با شبکه گسترده ای که دارد می تواند به عنوان حلقه واسط حاکمیت و نخبگان، همه نگاهها را به  ضرورت شکوفایی ظرفیت های داخلی و مزیت های نسبی استان ها و عرصه های بخشی- موضوعی معطوف و به طراحی نظام موضوعات و نظام مسایل با روش شناسی ظرفیت - راه حل اقدام  کند و  این کار بزرگ نیز به زودی با شروع مراحل  سامانه نظم ( نظام ظرفیت های ملی ) عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول