اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ظرفیت ۳.۵ میلیون تنی استان مرکزی در صنایع تبدیلی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ظرفیت صنایع تبدیلی استان را بیش از ۳.۵ میلیون تن اعلام کرد.

ظرفیت ۳.۵ میلیون تنی استان مرکزی در صنایع تبدیلی

مجید آنجفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در حال حاضر ۲۷۵ طرح صنایع تبدیلی در استان وجود دارد که ظرفیت این میزان طرح بالغ بر ۳.۵ میلیون تن است.

وی تصریح کرد: طی یک سال اخیر ۵۸ طرح در استان به بهره‌برداری رسیده که ۶۳۰ هزار تن به ظرفیت استان افزوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تعداد شاغلین این بخش را 5 هزار و 511 نفر اعلام کرد و ادامه داد: استان مرکزی در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی از جمله انار، انگور از قطب‌های مهم تولید کشور محسوب می‌شود که وجود صنایع تبدیلی در این بخش می‌تواند استان را از نظر اقتصادی و درآمدزایی و همچنین تولید محصولات به رونق برساند.

آنجفی تعداد طرح‌های در دست اقدام را ۱۱۰ واحد برشمرد وافزود: تکمیل واحدهای نیمه کاره صنایع تبدیلی، بازسازی و نوسازی برخی صنایع، فعال کردن واحدهای راکد، ایجاد زنجیره تولید و زنجیره ازش و توسعه کشاورزی قراردادی است.

وی با دعوت سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در این بخش گفت: ایجاد صنایع تبدیلی می‌تواند از خام‌فروشی مواد جلوگیری کردهد و موجب ارزآوری شود.

به گفته وی هم اکنون ۱۱۰ واحد نیمه کاره و در حال ساخت صنایع تبدیلی در استان وجود دارد که با بهره برداری از آنها بیش از ۲ میلیون تن به ظرفیت و فرآورری استان افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول