اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ترور دانشمندان هسته‌ای مانعی برای رشد شتابنده‌ علمی نیست

جامعه روحانیت شیراز، مسئول حوزه‌ علمیه منصوریه، دبیر جبهه ایستادگی فارس و بسیج جامعه پزشکی طی بیانیه‌هایی، شهادت دانشمند فرهیخته هسته‌ای ایران را گرامی داشتند.

ترور دانشمندان هسته‌ای مانعی برای رشد شتابنده‌ علمی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جامعه روحانیت شیراز، مسئول حوزه‌ علمیه منصوریه، دبیر جبهه ایستادگی فارس و بسیج جامعه پزشکی طی بیانیه‌هایی، شهادت دانشمند فرهیخته هسته‌ای ایران -دکتر محسن فخری‌زاده- را گرامی داشتند.

در بیانیه جامعه روحانیت شیراز آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

شهادت شخصیت نخبه‌ شهید والامقام دکتر محسن فخری زادهه دانشمند هسته ای ایران اسلامی موجب تأسف و تأثر فراوان گردید و اندوه دیگری بر دل مردم صبور و دوستداران جمهوری اسلامی گذاشت .

این ترور بزدلانه که با دستان جنایتکارانه شبکه‌ صهیونیستی تروریسم بین‌الملل دولتی صورت گرفت، نشانه‌ به بن‌‌بست رسیدن استکبار جهانی در مقابل پیشرفت های علمی کشور بوده و فقط جهت انتقامجویی از ملت عزیز ایران است .

جنایتکاران تصور می کنند با ترور دانشمندان کشور می توانند مانعی در برابر رشد و بالندگی فرهیختگان و نخبگان این مرز و بوم ایجاد نمایند ولی با حول و قوه الهی انشاءالله در این رفتار شنیع و قساوت‌آمیز نیز شکست خواهند خورد و به اغراض پلید و شریرانه‌ خود دست نخواهند یافت .

استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار و دولت نامشروع اسرائیل و اذناب خود فروخته در منطقه و وابستگان دلبسته داخلی بدانند که با ترور و به شهادت رساندن دانشمندان نه تنها مانعی برای رشد شتابنده‌ علمی و فتح قله‌های دانش ایجاد نخواهند نمود بلکه عزم و اراده جوانان را برای تداوم افتخارآفرینی در میدان های علمی چندین برابر خواهد نمود و در راهی که با همت و عزم این شهداء عزیز رونق یافته خللی وارد نخواهد شد و به فرمایش امام راحل عظیم الشأن "هر چه ما را بکشید ملت ما بیدارتر می شود" و این اطمینان را به آنان خواهیم داد که این جنایت بی جواب نخواهد ماند .

جامعـه روحانیت شیـراز ضمن محکوم نمودن شدید این جنایت ناجوانمردانه و خصمانه ، شهادت این دانشمند هستـه ای را به محضـر مقام معظم رهبریی حضـرت آیت‌الله‌ العظمی امـام خامنـه‌ای(مدظله‌العالـی) ، خانواده معزز این شهید والامقام ، جامعه علمی و هسته ای کشور و عموم مردم انقلابی کشور تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال جهت شهید عزیزمان علو درجات و حشر با اولیاء الهی را مسئلت می نماید .

 شهادت شهدای عزیز دلیلی بر حقانیت نظام است

حجت‌الاسلام علیرضا حدائق؛ مسئول حوزه علمیه منصوریه نیز به مناسبت شهادت شهید فخری زاده، بیانیه‌ای با این مضمون ارائه کرد:

و لا تحسبن الّذین قتلوا فی سبیل اللهِ امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

خبر به شهادت رسیدن دانشمند فرهیخته هسته‌ای ایران، شهید عزیز محسن فخری زاده دانشمند ارشد وزارت دفاع و لجستیک نیروی‌های مسلح و دارنده لقب برنامه هسته‌ای ایران در رسانه‌های غربی، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه امام حسین(ع) در بعدازظهر روز جمعه موجب تأسف و تأثر را فراهم کرد.

آنچه مسلم است، عناد و کینه‌توزی دشمنان اسلام و نظام اسلامی از دیرباز بوده است که خداوند می‌فرماید تلاش دشمنان حقیقت و فضیلت بر این است که نور خدا را با تبلیغات خود خاموش کنند اما اراده الهی بر این است که نور خدا پیوسته تمام و کامل بماند.

شهادت شهدای عزیز دلیلی بر حقانیت این نظام و سربلندی مملکت است و از سویی دیگر دلیلی بر عداوت، پستی، لجاجت و خیره‌سری کسانی است که از آزادی و حقوق بشر دم می‌زنند.

شهادت این عزیز را به محضر ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری و خانواده محترم ایشان تبریک و تسلیت عرض نموده و علو درجات را برای آن شهید از خلق رسته و به‌حق پیوسته خواستارم.

جهاد علمی ادامه دارد

در پی این ترور، بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیانیه‌ای به این شرح صادر نمود:

شهادت هنر مردان خداست «امام خمینی»

انتقام سریع و سخت دانشمند ایرانی، خواسته بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

خبر شهادت دانشمند و سردار بزرگ هسته‌ای، شهید محسن فخری زاده، داغ دلمان را در روز جمعه‌ای دیگر تازه کرد.

 ضمن عرض تسلیت به ساحت مقدس امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و ملت شهید پرور ایران اسلامی، لعن و نفرین می‌فرستیم بر رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل، دولت منحوس و خیانتکار آمریکا و منافقین و خائنین دست نشانده داخلی ایشان، و آینده تلخی را برای دولت‌های عربی همراه با این جنایتکاران رقم خواهیم زد.

ما بسیجیان و فدائیان امام خامنه‌ای عزیز، بار دیگر با آرمان‌های امام و رهبری عزیزتر از جانمان، بیعت مجدد می‌بندیم و قسم یاد می‌کنیم تا پای جان و اگر نه یک بار، بلکه صدبار هم بمیریم و زنده شویم باز در راه شما ایستاده‌ایم.

مجدد به خائنین و منافقین  بدتر از کفار، متذکر می‌شویم که بترسید از خشم فدائیان سیدعلی و بدانید که ریختن هیچ خونی بدون پاسخ نمی‌ماند و انتقامی سخت در انتظارتان است، و با صدای بلند فریاد برمی‌آوریم: گرگ ها خوب بدانند در این ایل غریب؛ گر پدر مرد تفنگ پدری هست هنوز
گرچه خوبان همگی بار سفر بربستند ؛شیرمردی چو "علی خامنه‌ای" هست هنوز

تقاص خون فرزندان انقلاب را می‌گیریم

دبیر جبهه ایستادگی استان فارس ترور دانشمند هسته‌ای، دکتر فخری زاده را محکوم و انتقام سخت و سریع این اقدام وحشیانه را خواستار شد.

امین اسکندری، دبیر جبهه ایستادگی انقلاب اسلامی استان فارس، ضمن تسلیت شهادت این شهید سرافراز و دانشمند هسته‌ای در یادداشتی به شرح زیر، نوشت:

 وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

هنوز یک‌سال از داغ شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و ترور ایشان توسط دولت تروریستی آمریکا و مزدورانش نگذشته، که بار دیگر دست جنایتکار امپریالیسم جهانی به خون ابرمردی رشید از خاک این سرزمین آغشته شد و دانشمندی بی بدیل همچون شهید دکتر محسن فخری‌زاده را از این ملت ستاند.

این جنایت هولناک در حالی‌صورت گرفت، که دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر و امید همچمنان  دست التجاء به دامان غرب دراز کرده و آرزوی مذاکره دوباره با قاتلان فرزندان این سرزمین را در سر می‌پروراند.

بی شک جسارت امروز غرب و عوامل آن در به شهادت رساندن دانشمندی دیگر ازصنعت هسته‌ای و موشکی کشور، نتیجه نگاه حقیرانه عده‌ای در عرصه سیاستگذاری‌ داخلی کشور است.

آنان که به سراب آمدن "بایدن" در راس دولت آمریکا دل خوش کرد‌ه‌اند و باز همچون دیروز دست‌های چدنی را در پس دستکش مخملی نمی‌بینند!

آنان که نتیجه برجامشان تنها عقب راندن کشور از دستاوردهای عظیم علمی و تحمیل تورم و مشکلات بی سابقه اقتصادی به کشور بوده و کشور را جولانگاه جاسوسان غرب کرده است  و بی شک ریخته شدن خون شهیدی چون دکتر فخری‌زاده از ثمرات همان درخت گلابی است که وعده‌اش را به ملت داده بودند!

جبهه ایستادگی انقلاب اسلامی استان فارس ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت شهید محسن فخری‌زاده، به ساحت مقدس بقیه الله الاعظم و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و همه ملت شریف ایران، رفتار منفعلانه دستگاه دیپلماسی کشور در برابر تجاوزات مکرر امپریالیست جهانی به خاک و جان فرزندان این کشور تقبیح کرده و از همه دستگاه‌های مسئول میخواهد که با انتقامی سخت، تقاص خون فرزندان این مرز و بوم را گرفته و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز با تدابیر ویژه و به موقع و قاطع، مانع تحمیل برجام‌های دوباره بر کشور شوند. بدون شک اینگونه دست درازی‌های دشمن بی جواب نخواهد ماند،

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول