اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

مهارت آموزی بیش از 21 هزار نفر در استان بوشهر

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای بوشهر گفت: سنگ زیربنای موفقیت درک ارزش مهارت‌ها در کنار باور و پشتکار است در همین راستا تاکنون 21 هزار و 746 نفر در دو بخش دولتی و خصوصی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در هشت ماهه سال جاری درسطح استان فرا گرفته‌اند.

مهارت آموزی بیش از 21 هزار نفر در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عبدالمجید دراهکی پیش از ظهر امروز در نشست پارلمان مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: سنگ زیربنای موفقیت درک ارزش مهارت‌ها در کنار باور و پشتکار است در همین راستا تاکنون 21 هزار و 746 نفر در دو بخش دولتی و خصوصی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در هشت ماهه سال جاری درسطح استان فرا گرفته‌اند.

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای بوشهر گفت: آموزش‌های ارائه شده معادل سه میلیون 490 هزار و 900 نفر ساعت آموزش بوده که بر اساس ظرفیت‌ها، نیازهای بازار کار استان و امکانات آموزشی موجود اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی تعریف شده است.

وی آموزش‌های ارائه شده در پنج خوشه صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مهارت آموزی ویژه در بخش دولتی را دو میلیون و 284 هزار و 83 نفر ساعت دانست و افزود: در راستای توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی در بین جوانان، شاغلین و جویندگان کار 13 هزار و 488 نفر در بخش دولتی و 8 هزار و 258 نفر در بخش خصوصی با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در 8 ماهه سال جاری در سطح استان بوشهر توانمند شده‌اند.

دراهکی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد این مهارت آموزان با شرکت در آزمون پایان دوره موفق به کسب مدرک بین المللی فنی و حرفه‌ای شده‌اند و مابقی نیز بر اساس نیاز بازار کار وموقعیت شغلی گواهی شرکت در دوره دریافت کرده‌اند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر تصریح کرد: بیشترین آموزش‌های بخش دولتی در مراکز ثابت با آموزش سه هزار و 575 نفر دوره، سیار شهری یکهزار و 233 نفر دوره، بخش روستایی دو هزار و 34 نفر دوره و آموزش سربازان وظیفه در پادگان‌ها با 2 هزار و 603 نفر دوره بوده است.

وی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی را در رشته‌های تراشکاری، جوشکاری، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، مکانیک خودرو، صنایع چوب، پرورش ماهی در قفس، پروش میگو، تعمیر موتور قایق بنزینی، کارآفرینی، ایمنی و بهداشت، سیان سی، عمران، و ...دانست و ادامه داد: درارائه آموزش‌های مهارتی در بخشهای صنایع، روستایی، ثابت و سیار شهری، پادگان، زندان، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، عشایر، مراکز درمان اجباری، کارگاه‌های صنایع و اصناف و سکونتگاه‌های غیر رسمی اداره کل استان موفق به تحقق اهداف آموزشی با بیش از 120 درصد شده است.

دراهکی با بیان اینکه مهارت افزایی و آموزش امر مهمی است که باید به آن پرداخته شود، اضافه کرد: توانمندسازی افراد جامعه با ارائه مهارت امکان پذیر است و این مهم می‌تواند زیربنای اقتصاد مقاومتی باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر تاکید کرد: سیاست آموزشی در مراکز آموزش و فنی وحرفه ای مبنی بر ارائه آموزش‌ها به شکل رایگان است اما برخی صاحبان صنایع از این فرصت بهره لازم را نمی‌برند و گاها از این قابلیت بی اطلاع هستند که می‌طلبد رسانه‌های جمعی جهت تحقق این مهم درکنارآموزش های فنی و حرفه‌ای گام بردارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول