اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مطالبه کنید؛ نتیجه می‌دهد/ فرماندار کاشمر در کمک به جهادگران حضور نداشت

دبیر قرارگاه حاج قاسم سلیمانی گفت: کمیته مطالبه‌گری قرارگاه حاج قاسم سلیمانی علاوه بر مطالبه‌گری از مسئولان، مطالبه‌گری از مردم در سطح شهر جهت رعایت بهداشت و همچنین مطالبه‌گری از صدا و سیما را پیگیری کرده و اولین تعامل و ثمره این مطالبه‌گری با حضور دادستان کاشمر صورت گرفته است.

مطالبه کنید؛ نتیجه می‌دهد/ فرماندار کاشمر در کمک به جهادگران حضور نداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، چندی قبل آژیر وضعیت سیاه کرونا در کاشمر به صدا در آمد، مردم از دستگاه‌های دولتی ناامید شده بودند اما این به آن معنا نبوده و نیست که دستگاه‌های دولتی کار نمی‌کنند؛ آن‌ها توانشان محدود است و ویروس کرونا همتی جمعی می‌طلبد و در چنین شرایط و موقعیتی بود که با همت جهادگران، قرارگاه جهادی ـ مردمی حاج قاسم سلیمانی شکل گرفت.

گزارش اول از این گروه جهادی «بچه‌های حاج‌قاسم» محافظ سلامت کاشمری‌ها شدند/ قرارگاهی جهادی، برای مبارزه متفاوت با کرونا بود و این بار در دومین قسمت از گزارش با دبیر قرارگاه جهادی حاج قاسم سلیمانی گفت‌وگو می‌کنیم که در ادامه می‌خوانید.

سیدمصطفی قرشی یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از روزهای وضعیت سیاه کاشمر گفت: ۱۵۰ بیمار بستری برای شهری به وسعت و جمعیت کاشمر زیاد بود اما به لطف خدا راز موفقیت کاشمر در این شرایط بحرانی، وجود همت، همدلی و همبستگی در بین تمام مردم شهر بود.

دبیر قرارگاه حاج قاسم سلیمانی افزود: این اتحاد و همبستگی سابقه دیرینه دارد و جهادگران کاشمر در سیل آق‌قلا، زلزله سرپل ذهاب، حاشیه شهر و روستاهای اطراف خودمان هم فعالیت داشته‌اند و خدا را شکر سیستم‌های اداری شهرستان هم با ما همکاری و همراهی لازم را دارند.

وی در ادامه بعد از تشکر و ابراز خوشحالی از همراهی مردم و مسئولین شهر از بی رنگی حضور فرمانداری کاشمر درجمع جهادگران به عنوان نماینده عالی دولت در شرایط کرونا هم گلایه کرد.

قرشی یزدی بیان کرد: در حال حاضر فعالیت های قرارگاه در پنج حوزه و ۱۴ زیرشاخه خلاصه شده استو ما معتقدیم که اگر مردم اطلاعات و امکانات لازم در حوزه تغذیه سالم و طب سنتی داشته باشند یا بیمار نمی شوند و یا در صورت ابتلا با بدن مقاوم تری بیماری را پشت سر می گذارند.

عیادت بیماران کرونایی؛ هدیه‌هایی از جنس محبت و امید

دبیر قرارگاه حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: لیستی تهیه کرده ایم؛ از بیماران کرونایی تحت پوشش کمیته امداد ، بهزیستی و بیماران کرونایی شبکه سلامت که هر شب در قالب پنج گروه چهار نفره با حضور یک روحانی به عیادت بیماران می روند. در این عیادت ها که در حیاط منازل صورت میگیرد، بسته های غذایی سالم و ویژه به ارزش ۱۳۰هزار تومان که شامل عسل و سیاهدانه و داروی امام موسی کاظم و غیره به علاوه ی بسته غذایی دیگر که شامل گوشت و برنج است،به آنها تقدیم می شود. ان شاءالله تا پایان عملیات مقدماتیِ چهارده روزه، دو هزار بسته در شهر و روستاهای اطراف کاشمر توزیع می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این، گروهی از کارشناسان تغذیه و دانشجویان روانشناسی با خانواده‌های کرونایی و یا آسیب‌دیده، در طول روز ارتباط تلفنی برقرار می‌کنند و به آن‌ها مشاوره اختصاصی می‌دهند.

همه پای کار قرارگاه هستند حتی دادستان کاشمر

قرشی یزدی از نقش ویژه کمیته مطالبه‌گری اینگونه گفت: کمیته ما وظیفه مطالبه‌گری از مسئولان، از مردم در سطح شهر جهت رعایت بهداشت و مطالبه‌گری از صدا و سیما را بر عهده دارد و اولین تعامل و ثمره این مطالبه‌گری با حضور آقای دادستان پیرامون غذا و نحوه رسیدگی به بیماران بستری در بخش کرونایی‌ها بود که مثمرثمر و رضایت‌بخش واقع شد.

دبیر قرارگاه حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: یکی از کارهای کمیته تضرع و دعا در یک ربع باقیمانده به اذان مغرب در اتاق پخش صوت بیمارستان است که با نوای مداح، دعای هفتم صحیفه سجادیه قرائت می‌شود که این همنوایی سبب دلگرمی بیماران کرونایی است، علاوه بر این، دعای هفتم صحیفه در شهر به‌صورت سیار و هر شب در امامزاده خوانده می‌شود.

امید، توکل و توسل قطعا بهترین‌ها را می‌سازند

از دبیر قرارگاه خواستم لذت بخش‌ترین صحنه را برایمان بگوید و او گفت: تمام ابعاد این قرارگاه برای ما خاطره است اما اگر بخواهم یکی از لذت‌بخش‌ترین را برایتان بگویم واکنش و شادی همشهریانی است که خودشان می‌گویند «در ایام قرنطینه و این روزهای دلگیر که اقوام و نزدیکانشان به عیادتشان نمی‌آیند، جهادگران و روحانی محل حواسشان به ما هست و به ما سر می‌زنند» هر لحظه‌ای که ما امید را در چشمان مردم می‌بینیم، همان لحظه بهترین لحظه است.

سؤال برایم پیش آمد، رسیدگی هر روزه و بی‌وقفه به بیماران کرونایی روحیه می‌خواهد، قوه محرکه جهادگران در چیست؟ قرشی یزدی پاسخ داد: این عملیات مقدماتی، به همین خاطر در چهارده روز برگزار شد و هر روز با توکل به خدا و توسل به یکی از ائمه معصومین علیهم السلام کارمان را شروع می‌کنیم، هر شب نیز در این ۱۴ روز تمام مسئولان کمیته‌ها روز سپری شده را نقد می‌کنند.

وی افزود: تنها نگرانی‌مان وضعیت اقتصادی همشهری‌هایمان در این شرایط کرونایی و اقتصادی کشور است، اما این اتحاد در سراسر کشور بسیار شگفت‌آور است، در این ۴۰ سال انقلاب یک چنین اتحادی نداشته‌ایم و ندیده‌ایم، مطمئنا ما به ظهور و دولت کریمه صاحب الزمان نزدیک‌تر می‌شویم.

دبیر قرارگاه حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: نسل جوانمردان و غیور مردان منقرض شدنی نیست، از نسلی به نسل دیگر، در هر لباس و سِمتی وجود دارد که همه با اعتقادی واحد و فراتر از دنیای مادی در کارهای خیر قدم می‌گذارند، امیدواریم که این قدم‌های به ظاهر کوچک، به بزرگی ظهور و برقراری عدل در دنیا جلوه کند.

انتهای پیام/ 70054

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول