اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

به‌کارگیری روش‌های متنوع اعدام در آمریکا آزاد می‌شود

قانون اصلاح‌شده اخیر وزارت دادگستری آمریکا به ایالت‌های این کشور اجازه می‌دهد برای اجرای حکم اعدام علاوه بر تزریق داروی کشنده از روش‌های دیگری استفاده کنند.

به‌کارگیری روش‌های متنوع اعدام در آمریکا آزاد می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، طبق قانون اصلاح شده وزارت دادگستری آمریکا، ایالت‌های این کشور اجازه خواهند داشت برای اجرای حکم اعدام علاوه بر تزریق داروی کشنده از روش‌های دیگر نیزی از جمله گاز سمی، اعدام با برق و تیرباران استفاده کنند.

به نوشته وبگاه خبری «هیل»، این قانون که روز جمعه اعلام شد به ایالت‌های آمریکایی اجازه می‌دهد حکم اعدام را با استفاده از هر روشی که در قانون آن ایالت تعیین شده اجرا کنند.

یکی از مقامات وزارت دادگستری در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفته که قرار است دو اعدام ماه دسامبر امسال از طریق تزریق ماده کشنده انجام شود، اما مشخص نیست برای اعدام‌هایی که قرار است در ماه ژانویه ۲۰۲۱ اجرا شوند چه روشی در نظر گرفته خواهد شد.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» بعد از وقفه‌ای ۱۷ ساله در اجرای حکم اعدام فدرال، در سال جاری هشت نفر را اعدام کرده و ۵۶ محکوم دیگر نیز در صف اعدام قرار دارند.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده یک زن را که به قتل محکوم شده با تزریق ماده کشنده در هشتم دسامبر اعدام خواهد کرد. این در حالی است که وکلای وی معتقدند که این فرد بیماری روانی دارد.

تعداد افراد اعدام شده به دستور ترامپ، دو برابر اعدامی‌ها به دستور رؤسای جمهور پیشین آمریکا از سال ۱۹۶۳ تا کنون است.

پیش از این، ترامپ خواستار اعدام افرادی شده بود که پلیس آمریکا را هدف قرار می‌دهند.

بر اساس گزارش روزنامه «ایندیپندنت»، ترامپ قبل از پایان دوره ریاست‌جمهوری خود در نظر دارد که میزان بیشتری از اعدام فدرال در آمریکا را انجام دهد و رکورد اعدام فدرال در این کشور را بشکند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا نیز وعده داده که حکم اعدام را در سطح فدرال از بین بردارد و تلاش کند ایالت‌ها را هم به حذف این حکم مجاب کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول