اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اخطار استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مدیران /رعایت 96 درصدی محدودیت‌ها در استان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مدیران در خصوص هر گونه دورکاری و تعطیلی ادارات اخطار داد.

اخطار استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مدیران /رعایت 96 درصدی محدودیت‌ها در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حسین کلانتری در نشست ستاد استانی پیشگیری از کرونا گفت: همکاری مرد امیدوار کننده بوده اما به معنی جشن پایان کرونا نیست تنها این شیب خطرناک ملایم‌تر شده است.

وی گفت: در استان ما امیدواری‌هایی هست که همکاری مردم موثر بوده و چند روزی در حالت تثبیت قرار داریم در حالی که در روزهای ماقبل شاهد افزایش بستری‌ها بودیم و تا حدود زیادی نگران کننده بود.

این مسوول با بیان این که ظرفیت‌های ما جوابگو نیست افزود: نتیجه کنترل‌ها در استان با توجه به شرایط رو به رشد شیوع منجر به شرایط تثبیت شده و امیدوار کننده است باید این راه را ادامه دهیم و توان خود را بگذاریم.

وی با اشاره به این که اقدامات خوبی صورت گرفته و در این راه توزیع امکانات به صورت عادلانه خیلی مهم است افزود: اکنون تانک‌های اکسیژن در سایزهای مختلف یک تنی تا ۶ تنی داریم که باید این تانک‌ها به جاهایی که نیاز دارند از جمله سریعا به گچساران برود در تولید اکسیژن خودمان وضعیت خوبی داریم خط ۲ واحد تولیدی راه‌اندازی شده و نباید دغدغه چندانی داشته باشیم.

استاندار گفت: گزارش‌های خوبی داده شده و نشان دهنده این است که همکاری دانشگاه و تیم‌های نظارتی و نهادهایی که همراه هستند نتیجه بخش بوده و رعایت محدودیت‌ها به ۹۶ درصد رسیده است که باید آن ۴ درصد نیز همراه شوند.

وی گفت: هر کجا پیکی دیده می‌شود به دلیل تجمعات بوده و معلوم است دلیل بالا رفتن تعداد مبتلایان کدام مراسم‌ها بوده و موج عظیمی که در کهگیلویه داشتیم معلوم است به دلیل چه مراسمی بوده است.

استاندار گفت: اقداماتی که نیروی انتظامی انجام داده ارزشمند است دنبال جریمه کردن نیستیم همه از سر ناچاری است امروز اطلاعاتی دکتر جان بابایی داد که به شدت نگران رفت و آمدهای خانوادگی و دور همی‌ها و مراسمات تشییع جنازه ها و ترحیم‌ها هستند این که از ساعت ۹ تا ۴ صبح تردد نباشد برای مراسم‌های خانوادگی است.

وی افزود: همکاری مردم خوب است اما اکتفا نمی‌کند دلخوش به این هستیم که سرعت کم شده است آن چه که حایز اهمیت است در تمام آمارها در کل کشور اتفاق نظر هست که ۷۰ درصد مرگ و میرها مربوط به بیماران مسن است که بیماری زمینه‌ای هم دارند لذا باید از آن‌ها مراقبت کنیم جوان و نوجوان بدن قوی دارد و ناقل است و عامل مرگ افراد مسن خانواده هستند.

وی افزود: با اجرای طرح شهید سلیمانی و همکاری دستگاه‌های دیگر بحث تشخیص بهنگام ابتلای بیماری است بخش عمده‌ای از افراد با تاخیر به بیمارستان رفتند که باید هر کسی احساس می‌کند علامتی دارد خود را کرونایی فرض کنید زیرا مراجعه هر چه زودتر از مرگ جلوگیری می‌کند. 

استاندار گفت: بپذیریم که سبک زندگی خود را تغییر دهیم و در این سبک زندگی فاصله اجتماعی و رعایت کردن جز ضروریات است.

وی به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: برای ما خیلی مهم است که قریب به ۵ هزار نفر در ۷۳۶ تیم اقدامات محله محور را برای پیشگیری و درمان و قرنطینه انجام خواهند داد. 

این مسوول گفت: اکنون در مسیر امیدوار کننده هستیم چرا که نتایجی را خوب می‌بینیم اما به نقطه مطلوب نرسیده ایم سرعت ابتلا و بستری و مرگ مقداری کاهش پیدا کرده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

استاندار افزود: ۴۰۵ نفر بستری داریم و ۳۳ نفر در ای‌سی‌یو هستند و جان تعدادی از آنها در خطر است لذا نباید بی‌خیال و بی‌توجه به دستورات شویم فعلا این محدودیت ها وجود دارد و راهی جز این نداریم زیرا اولویت جان مردم است. 

کلانتری خطاب به مدیران گفت: هیچ مدیری حق دور کاری ندارد همه باید سر کار حاضر باشند هر مدیر شهرستانی حتما با هماهنگی شخص فرماندار و هر مدیرکلی با هماهنگی معاونین استاندار اقدام کنند مدیران حق تعطیلی ادارات را ندارند و اما به تشخیص خود می‌توانند تعدیل نیرو داشته باشند.

وی گفت: در این شرایط باید به مدافعان سلامت نفس داده شود و فرصتی است که  با رعایت‌ها کمی به آن‌ها استراحت بدهیم.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول