اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

روابط دوجانبه محور گفت و گوی مقامات ترکمن و بلاروس

رایزنی‌های سیاسی بین وزارتخانه‌های امور خارجه ترکمنستان و بلاروس در قالب کنفرانس ویدیویی با محوریت روابط دوجانبه برگزار شد.

روابط دوجانبه محور گفت و گوی مقامات ترکمن و بلاروس

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، رایزنی‌های سیاسی بین وزارتخانه‌های امور خارجه ترکمنستان و  بلاروس در قالب کنفرانس ویدیویی برگزار شد.

در این دیدار ویدئویی ریاست هیئت ترکمن بر عهده «موتی یوف» معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان و ریاست هیئت بلاروس را  «گوریانوف» معاون اول وزیر امور خارجه این کشور به عهده داشت.

در این دیدار،  طرفین طیف گسترده‌ای از موضوع همکاری‌های سیاسی، دیپلماتیک، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و انسانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دو طرف از سطح همکاری در چارچوب برنامه فعلی همکاری بین وزارتخانه‌های امور خارجه بسیار قدردانی کرده و در مورد برنامه آینده برای سال‌های 2021-2022 تبادل نظر کردند.

مقامات ارشد ترکمنستان و بلاروس در ادامه بر همکاری متقابل در چارچوب ساختارهای منطقه‌ای و بین المللی به ویژه سازمان ملل تاکید کردند.

طرف ترکمن از بلاروس برای حمایت از سیاست بی طرفی ترکمنستان و حمایت مالی از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر "نقش و اهمیت سیاست بی طرفی در حفظ و تقویت صلح ، امنیت و توسعه پایدار بین المللی" قدردانی کرد.

طرفین درباره روابط دوجانبه به ویژه روابط تجاری و اقتصادی از جمله امکان افزایش گردش مالی تجاری، به طور مفصل  بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست بر تشدید روابط تجاری بین انجمن‌های تجاری ترکمنستان و بلاروس به ویژه نقش کمیسیون بین دولتی ترکمنستان و بلاروس در زمینه همکاری اقتصادی تاکید شد.

طرفین در مورد همکاری فرهنگی و بشردوستانه گفت‌وگو کردند. در همین راستا، تجربه مثبت تعامل در زمینه مراقبت‌های بهداشتی، آموزشی و علمی مورد توجه قرار گرفت و به سازماندهی مبادلات فرهنگی و علمی نیز ابراز علاقه کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول