اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

استمرار روند نظارت بر فعالیت مطب پزشکان در کردستان/انجام 3158 تست غربالگری کرونا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: فعالیت مطب پزشکان و مراکز خدماتی در اپیدمی کرونا به صورت مستمر با حساسیت خاص رصد می‌شود.

استمرار روند نظارت بر فعالیت مطب پزشکان در کردستان/انجام 3158 تست غربالگری کرونا

آرزو فلاحی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: اکیپ‌های نظارتی و بازرسی مرکز بهداشت سنندج، طی چهار روز گذشته در قالب 9 تیم از 52 مکان تهیه، توزیع و عرضه مواد غذائی، 2 اداره، 14 مطب، 2 دفتر خدماتی و پنج مورد از شعب بانک‌ها بازدید نمودند.

وی ضمن اشاره به پلمپ چهار مکان به جهت اهمال و تخطی در اجرای موازین بهداشتی افزود: در طی این بازرسی ها چهار مکان صلاحیت بهداشتی جهت ارایه خدمات را دریافت نموده و هشت مکان نیز به علت تخلف از اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی، اخطار 24 ساعته دریافت نمودند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در مدت زمان یاد شده، چهار مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه 190 و تعداد 13 مورد اخطاریه صادر شده گذشته مورد پیگیری لازم قرار گرفته و یک واحد دندانسازی و سه قلیان سرا به سبب تخطی از اجرای موازین بهداشتی پلمپ شد.

ضبط و کشف 810 کیلوگرم انواع مود غذائی تاریخ گذشته

فلاحی در ادامه از ضبط و کشف 810 کیلوگرم انواع مود غذائی تاریخ گذشته در مدت زمان عنوان شده در سنندج خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسین بهداشت محیط با حضور در بازار تاناکورا در خیابان شهدای سنندج، ضمن بازدید از مکان مذکور و نظارت بر تعطیلی مغازه های این مکان، تذکرات لازم را به نگهبان بازار مربوطه جهت عدم بازگشایی تا پایان زمان محدودیت اعلام نمودند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: بازرسین این مرکز در مدت یاد شده از 11 مکان تهیه و عرضه مواد غذائی جهت تایید سلامت مواد آماده عرضه و هفت مورد نان خبازی‌های سطح شهر جهت تعیین استفاده از مقدار نمک مجاز و تست جوش شیرین نمونه برداری به عمل آورده اند.

انجام 78 مورد تست کلرسنجی در کردستان

فلاحی در ادامه اظهارات خود به روند اقدامات نظارتی این مرکز در خصوص بهبود کیفیت آب شرب شهر سنندج گریزی زد و گفت : در طی مدت یاد شده تعداد 36 مورد نمونه برداری آب شرب شهری و روستائی جهت تایید سلامت آب آشامیدنی شهروندان و تعداد 78 مورد تست کلرسنجی به انجام رسیده است.

وی اذعان کرد:  کارشناسان بهداشت محیط این مرکز اقدامات نظارتی بر تغسیل، تدفین و اعزام موارد مرگ کرونایی را به شهرستان‌ها و روستاهای تابعه با رعایت و اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در آرامستان بهشت محمدی انجام داده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان ضمن اشاره به غربالگری سه هزار و ۱۸۵ نفر از همشهریان در طول هفته گذشته در مرحله سوم غربالگری خاطرنشان کرد: در طی چهار روز گذشته تعداد 452 مورد تست کرونا از مراجعین در مراکز 16 ساعته به عمل آمده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول