اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کرونا اعزام اولین زن به ماه را به تأخیر انداخت

طبق گزارشی از دفتر بازرسی کل آژانس فضایی آمریکا، با توجه به مشکلات پیش آمده در اثر کرونا، بعید است این سازمان بتواند در سال ۲۰۲۴ به ماه دست یابد.

کرونا اعزام  اولین زن  به ماه را به تأخیر انداخت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از گاردین،  آژانس فضایی آمریکا قرار بود به عنوان بخشی از عملیات «آرتمیس» (Artemis) برای اولین بار یک زن را به همراه مردی دیگر به ماه بفرستد.

طبق گزارشی از دفتر بازرسی کل آژانس فضایی آمریکا، با توجه به مشکلات پیش آمده بعید است این سازمان بتواند در سال ۲۰۲۴ به ماه دست یابد. 

چالش‌های ناشی از بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، مانند بسته شدن ۱۸ مرکز اصلی ناسا، به این معنی است که توسعه سیستم پرتاب فضایی و فضاپیمای اوریون(Orion) باید به تأخیر بیفتد و یا به حالت تعلیق درآید.

علاوه بر این، آزمایش مراحل اصلی موشک باید به تأخیر بیفتد و توسعه سخت افزار برای این ماموریت نیز باید به طور موقت متوقف شود.

در ابتدا، ناسا برای ارسال فضانوردان به ماه در سال ۲۰۲۸ تلاش می‌کرد، اما در مارس ۲۰۱۹ کاخ سفید خواستار افزایش سرعت مأموریت ماه شد . درنهایت مأموریت آرتمیس برنامه ریزی شد.

این گزاش بیانگر آن است که فرد نخستین زن جهان در ماه ممکن است زودتر از سال ۲۰۳۰ محقق نشود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول