اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

توصیه‌های پلیس فتا برای تأمین امنیت دورکاری کارمندان

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا راهکارهای تأمین امنیت دورکاری کارمندان در ایام کرونایی را تشریح کرد.

توصیه‌های پلیس فتا برای تأمین امنیت دورکاری کارمندان

سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، با اشاره به دورکاری کارمندان در ایام کرونا به بحث تأمین امنیت این فرآیند اشاره و اظهار داشت: با توجه به تشدید بیماری کرونا بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی به صورت دورکاری از طریق اینترنت در محل کار خود حضور داشته  و دورکاری به عنوان روشی برای مقابله با شیوع کرونا در میان کارکنان و کارمندان انتخاب شده است. 

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا تصریح کرد: در عین حال دورکاری می‌تواند تهدیداتی را برای امنیت اطلاعات سازمان‌ها و کارکنان آنها به همراه داشتته باشد که باید توصیه‌های ایمنی در این خصوص رعایت شود؛  مدیران و کارمندان سازمان‌ها و شرکت‌ها برای افزایش امنیت دورکاری باید از سایت‌هایی که دارای پروتکل‌های امنیتی بوده استفاده کرده و ارتباطات را رمزنگاری کنند. 

سرهنگ رجبی اظهار داشت: باید از گذرواژه‌های قوی استفاده کرده و قابلیت رمز دومرحله‌ای را بر روی حساب‌های کاربری فعال کنند؛ همچنین از آنتی‌ویروس و نرم‌افزارهای امنیتی به روز و معتبر بر روی سرور و سیستم‌های رایانه‌ای استفاده کنند. 

این مقام ارشد پلیس فتا خاطرنشان کرد: کارمندان باید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و در محل مطمئن نگهداری کنند تا در صورت بروز مشکل، اطلاعات از بین نرود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول