اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کاشت 10 هکتار درخت بلوط و گیاهان دارویی در کوه سیاه شهرستان لنده

مدیرعامل تعاونی موگرمون و مدیر مجری پروژه برپایی قرق محلی، از کاشت 10 هکتار درخت بلوط و گیاهان دارویی در کوه سیاه شهرستان لنده خبر داد.

کاشت 10 هکتار درخت بلوط و گیاهان دارویی در کوه سیاه شهرستان لنده

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده؛ علی نیکبخت مدیرعامل تعاونی موگرمون و مدیر مجری پروژه برپایی قرق محلی، احیاء و کاشت درخت بلوط و گیاهان دارویی در 10 هکتار از مراتع کوه سیاه  با حمایت دفتر برنامه کمک های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی برنامه عمران سازمان ملل با مشارکت و همکاری جوامع محلی و عشایر کوه سیاه شهرستان لنده خبر داد.

نیکبخت با بیان اینکه این طرح در همایش بین المللی در دفتر حمایت از طرح های کوچک پذیرفته شد افزود: با طی مراحل قانونی، اخذ مجوز از اداره منابع طبیعی، واگذاری عرصه مورد نظر این پروژه در حال اجرا  می باشد.

وی مشارکت عمومی، آگاه سازی و توانمندسازی و الگو گیری جوامع محلی و عشایری در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت درخت بلوط و گیاهان دارویی را از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: بعد از کشت 5 هکتار نهال بلوط در سال 98 و موفقیت آمیز بودن این طرح، فرایند کاشت 5 هکتار گیاهان دارویی کرفس و موسیر را در عرصه های کوه سیاه با همکاری و مشارکت جوامع محلی و عشایری موگرمون را شروع و در حال اجرا می باشدکه تا 15 آذر ماه به پایان می رسد.

نیکبخت گفت: همچنین ایجاد نهالستان‌های بلوط در 2 روستای بخش موگرمون نیز اجرا خواهد شد و نهال تولید جهت انقال به عرصه بصورت رایگان در اختیار گروه های جهادی و دوست داران طبیعت قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با دعوت از  مدیر ملی گیاهان دارویی بنیاد علوی جهت بازدید از پروژه کوه سیاه و بازدید و تحقیقات این مدیر از منطقه فوق الذکر و مساعدت ها و حمایت های این نهاد 80 هکتار از عرصه های کوه سیاه توسط جوامع محلی و عشایری زیر کشت موسیر، کرفس و آنغوذه رفته و ابراز امیدواری کرده که با موفقیت‌آمیز بودن این طرح ها و حمایت های نهاد ها و سازمانهای حمایتی و توان افزایی در سال های آینده شاهد توسعه حداکثری کشت گیاهان دارویی و اشتغال پایدار جوامع محلی در منطقه باشیم.

این مسوول از جوامع محلی و عشایری موگرمون، دست اندرکاران بنیاد علوی، مدیر ملی گیاهان دارویی، مسئول نهاد پیشرفت شهرستان و ریاست اداره منابع طبیعی و کارشناسان، رئیس جهاد کشاورزی و تمام کسانی که به نحوی جهت اجرای این طرح و توسعه کاشت گیاهان دارویی در منطقه کوه سیاه همکاری و مشارکت کردند تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول