اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

دستور رئیس ستاد بحران بهمئی به مسوولان/تمهید جهت تامین نفت روستاییان و عشایر

رئیس ستاد بحران و فرماندار بهمئی به مدیران دستور داد تا در بارندگی‌های پیش رو از شهرستان خارج نشوند.

دستور رئیس ستاد بحران بهمئی به مسوولان/تمهید جهت تامین نفت روستاییان و عشایر

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بهمئی با حضور فرماندار شهرستان بهمئی معاون امور عمرانی فرماندار بخشداران
و کارشناس مدیریت بحران شهرستان و با حضور مدیران سایر ادارات برگزار شد.

در این نشست حکمت‌الله سنائی فرماندار شهرستان بهمئی اظهار کرد: هدف از تشکیل جلسه اندیشیدن تدابیر لازم برای جلوگیری از هر گونه تبعات اجتماعی و خسارات احتمالی جانی و مالی به شهروندان است.

سنائی تصریح کرد : با توجه به شروع فصل بارش واحتمال بارش برف و باران در مناطق شهری و روستایی و یا وقوع سیل در منطقه مدیران و مسئولان دستگاه‌های ذیربط اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان باید در آمادگی کامل باشند.

فرماندار گفت: در تمام اوقات نسبت به روشن بودن تلفن همراه اعضای ستاد و همچنین دهیاران اقدام کنند.

مسوول ارشد اجرایی در بهمئی با اشاره به لزوم شناسایی نقاط آسیب‌پذیر در شهر و روستاها و اتخاذ تدابیر و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری و کاهش آسیب‌های احتمالی گفت: مدیران عضو ستاد بحران، تا پایان بارش‌ها حق خروج از شهرستان (مرخصی و ماموریت) را نداشته و می‌بایست به صورت شبانه‌روزی آمادگی کامل برای رویارویی با حوادث احتمالی را داشته باشند.

وی همچنین بر لزوم توجه شهروندان به اخطارها و پرهیز از توقف در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها تاکید کرد و گفت: دستگا‌ه‌های اجرایی شهرستان برای مقابله با حوادث احتمالی، در آمادگی کامل به سر می‌برند.

این ادامه داد: ایجاد طرح منظم و منسجم امدادرسانی برای جلوگیری از افزایش خسارات در هنگام حوادث و موقعیت های اضطراری در این شهرستان باید در دستور کار دستگاه های مربوطه قرار گیرد.

سنائی افزود:  بررسی کمبودها و نیاز ادارات و نهادها به منظور کاهش آسیب ها، آماده شدن تجهیزات لازم برای مناطق مختلف شهرستان، استفاده از ظرفیت صداوسیما در اطلاع رسانی، آمادگی و اعزام تیم پزشکی و امداد و نجات به مناطق سخت گذر برای ارائه خدمات به روستائیان و مسافران بین راهی از مهم ترین مصوبات این نشست است.

سنائی گفت: مشکل اساسی ما نفت سفید است که مدیران تمام تلاش خود را کنند که هر چه زودتر مشکل نفت در شهرستان ما برطرف شود.

علی کرم صدیقی فر بخشدار مرکزی شهرستان بهمئی هم در این نشست اظهار کرد: مشکلاتی داریم که مدیران باید اقدام کنند بازگشایی راه های روستایی و عشایری که هر چه زودتر باید انجام شود. 

بخشدار مرکزی بهمئی خواهان ساماندهی و تامین نفت روستاها و عشایر شد و گفت: با توجه‌ به‌ فصل بارندگی و سرما و مراجعات مکرر مردمی نفت روستاهای فاقد گاز در حوزه‌ کت و کفش کنان تامین شود و مشکل توزیع نفت عشایری حوزه‌ رود تلخ ممبی برطرف شود.

صدیفی فر ادامه داد: در مورد آرد توزیع آرد حوزه‌ ممبی و رود تلخ ساماندهی و کمبود ها رفع شود تا مشکلی‌ ایجاد نشود و روستائیان و عشایر به سهولت بتوانند سهمیه آرد خود را دریافت کنند.

هیبت الله جوانمرد بخشدار سرآسیاب یوسفی هم در این نشست گفت: هیچ مشکل کمبود نفت سفید در پخش نفت وجود ندارد به جزء اینکه پیمانکاران حمل توزیع نفت که همکاری نمی‌کنند. 

جوانمرد گفت: پیمانکاران در مسیر راه‌های عشایری همکاری نمی کنند که انتظار  می رود پیگیری و مشکل حمل برطرف شود.

حکمت اله احمدی نیک  در این جلسه در مورد کمبود نفت سفید در شهرستان بهمئی گفت: کار ثبت نام مشخصات متقاضیان نفت روستایی شهرستان تقریبا به طور کامل در سامانه توسط تعاون روستائی شهرستان انجام شده است. 

احمدی نیک گفت: تا به حال ۲۳ سرویس نفت سفید در ۹ مخزن  روستایی توزیع شده است اما به دلیل کمبود نفتکش کامل حمل نفت به روستا ها با تاخیر انجام می‌شود. 

این مسوول خاطرنشان کرد: تعدادی از اهالی روستاهای حوزه مرکزی که هنوز گاز کشی خانگی انجام نداده‌اند از محل جایگاه سوخت لیکک نفت مورد نیاز خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول