اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تغییر در کمیت و کیفیت شبکه‌های تلویزیونی

معاون فنی صدا و سیمای مرکز فارس گفت: در یک فرآیند زمانی که از روز یکشنبه ۹۹/۹/۹ به دستور رئیس سازمان صداوسیما آغاز می شود، به‌طور همزمان در کل کشور تغییراتی در کمیت و کیفیت شبکه‌های تلویزیونی دیجیتال به وقوع خواهد پیوست.

تغییر در کمیت و کیفیت شبکه‌های تلویزیونی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فرزاد فیروزی، در این باره اظهار داشت: همزمان با تغییر چیدمان شبکه‌های تلویزیونی در فرستنده‌های دیجیتال موجود، چهار شبکه «تماشا، شما، امید و ایران‌کالا» به بسته‌های اول و دوم اضافه می‌شود.

وی افزود: این امر به تدریج و با مراجعه تیم های فنی صداوسیما به تک تک ایستگاههای قبلا دیجیتال شده سطح استان و اعمال تغییرات و سپس جستجوی مجدد گیرنده های دیجیتال توسط مخاطبان ارجمند انجام خواهد شد.

فیروزی گفت: به این ترتیب برای بیش از ۹۶ درصد جمعیت استان فارس چهار شبکه جدید افزوده خواهد شد و نیازی به هیچگونه تغییر سخت افزاری یا خرید دستگاه جدیدگیرنده نیست. در این دسته شبکه «پرس تی‌وی» حذف و کیفیت همه شبکه ها اس‌دی خواهد بود.

معاون فنی صدا و سیمای مرکز فارس ادامه داد: با توجه به اینکه در یک پروژه ارزشمند شبکه های صداوسیما به HD ( با کیفیت و وضوح بیشتر تصویر) ارتقا یافته برای اینکه امکان ارسال بیشترین تعداد شبکه بر روی فرستنده های موجود بسته سوم TS3 فراهم شود استاندارد جدید فشرده سازی HEVC و نسل دوم دیجیتال DVB-T2 در این بخش انتخاب شده و مراکز استان ها و نقاطی که قبلا فرستنده بسته سوم را داشته اند هشت شبکه یک، سه، خبر، مستند، ورزش، آی‌فیلم، نسیم و پویا ️قابل دریافت با گیرنده‌های DVB-T2/HEVC خواهد بود.

وی افزود: پوشش جمعیتی این بخش در استان فارس حدود ۵۷ درصد کل استان شامل شیراز و مراکز شهرستانهایی می باشد که قبلا با تامین اعتبارات لازم صاحب بسته سوم بوده اند.

فیروزی عنوان کرد: فقط درمراکز استانها وکلان شهر شیراز بعنوان بسته چهارم ️پخش نسخه اچ‌دی چهار شبکه «تماشا، نمایش، افق و ایران‌کالا» ️قابل دریافت تنها با گیرنده‌های DVB-T2/HEVCخواهد بود.

او افزود: در طی این فرآیند بروز اشکالاتی در صداوتصویر محتمل است که ان شا الله همکاران فنی مرکز با بسیج همه جانبه امکانات و تشکیل تیم های مختلف سعی در به حداقل رساندن اشکالات خواهند داشت.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول