اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ماجرای پایین بودن سرعت اینترنت منطقه بکشلوچای ارومیه چه بود؟

اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام کرد زیر ساخت لازم برای بهره مند شدن از اینترنت پرسرعت در منطقه بکشلوچای فراهم است در این راستا بحث آگاهی و نحوه استفاده مناسب روستاییان و ساکنین مناطق باید ارتقا یابد و با جستجو در شبکه‌های اپراتوری می‌توانند از طریق اپراتور مورد استفاده خدمات اینترنتی به طور 4G و یا 3G اینترنت پرسرعت بهره‌مند شوند.

ماجرای پایین بودن سرعت اینترنت منطقه بکشلوچای ارومیه چه بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، با توجه به شرایط حاکم و شیوع ویروس کرونا و مشکلات ایجاد شده در جامعه و به خصوص آموزش غیرحضوری دانش آموزان باعث شده است دانش آموزان به صورت مجازی و آنلاین در کلاس درس حضور پیدا ‌کنند و آموزش به طور غیر حضوری برگزار شود و پایین بودن سرعت اینترنت، دانش آموزان را در برخی موارد با مشکلاتی مواجه کرده است این موضوع باعث شدکه مخاطبان فارس از خبرگزاری فارس درخواست کنند که پیگیر مشکلات آنان باشد.

طبق اعلام مخاطبان فارس در برخی از روستاهای آذربایجان‌غربی روستاییان با نبود اینترنت پرسرعت  مواجه هستند که معضلاتی برای دانش‌آموزان به وجود آورده است.

در این درخواست آمده است: با توجه به روزهای کرونایی آموزش به صورت آنلاین انجام می‌شود و در منطقه بکشلوچای ارومیه اینترنت اپراتور همراه اول  به صورت 4G ارائه نمی‌‌شود و قابل ذکر است منطقه بکشلوچای  با بیش از  ۱۳ روستا  و بیش از ۱۰ هزار جمعیت فاقد اینترنت پرسرعت همراه اول به صورت 4Gهستند از مسوولان خواهشمندیم که هر چه سریع‌تر به موضوع رسیدگی کنند و این روستاها شامل روستاهای منطقه شمال کشتیبان، قشلاق میرزاعلی، حصار، یوالار، بالدرلو، قشلاق شهید محمد قلی، دیزج نگاله، قرجلر، امامزاده، میاوق، گلمانخانه و چی چست است.

خبرنگار فارس برای حل مشکلات مخاطبان فارس پیگیر موضوع درخواستی آنان شده است.

طی مصاحبه با قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی و با بررسی‌های انجام شده مشخص شد منطقه بکشلوچای که شامل 13 روستا می‌باشد از نظر دریافت خدمات اینترنتی مشکلی ندارد و ارائه خدمات با اپراتور همراه اول و ایرانسل به صورت 4G است.

وی ادامه داد: زیر ساخت لازم برای بهره مند شدن از اینترنت پرسرعت در این مناطق فراهم است در این راستا بحث آگاهی و نحوه استفاده مناسب روستاییان و ساکنین مناطق باید ارتقا یابد و با جستجو در شبکه‌های اپراتوری می‌توانند از طریق اپراتور مورد استفاده خدمات اینترنتی به طور 4Gو یا 3G اینترنت پرسرعت بهرمند شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی اذعان کرد: عدم آگاهی و آشنایی با سیستم ارتباطی علت اصلی مشترکین برای دریافت اینترنت به صورت  4G است که به راحتی با جستجو در تنظیمات گوشی و سیستم خود می‌توانند از خدمات اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

جلیلی نژاد یادآور شد: قابل ذکر است که رومینگ بین اپراتوری در این مناطق برقرار است و اجرای طرح رومینگ ملی با این هدف انجام شد، که چنانچه در منطقه‌ای سیم‌کارت مشترکان آنتن نداشته باشند، آن‌ها بتوانند از آنتن اپراتورهای دیگر که در آن منطقه پوشش دارند، استفاده کنند.

وی تصریح کرد : تنها مشکل اینترنتی مربوط به گلمانخانه است که در مرحله فاز دوم اجرایی  قرار دارد و با توجه به شرایط حاکم بر منطقه گلمانخانه این منطقه در طرح خدمات عمومی اجباری روستایی قرار دارد به این معنی که از بودجه دولتی برای روستاییان خدمات اینترنتی ارائه می‌شود و طی ماه‌های آینده خدمات اینترنتی نیز در این منطقه پوشش داده و مشکلات اینترنتی نیز رفع می‌شود.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در آذربایجان‌غربی یک هزار و 950 روستای بالای 20 خانوار از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند و در برخی مناطق روستایی برای استفاده از این اینترنت باید اقدام به تهیه مودم کنند .

وی اضافه کرد: مشترکان حوزه ارتباطات می‌توانند شکایات خود را در خصوص اینترنت و سرعت و مصرف بسته‌های شرکت طرف قرارداد در سامانه https://195.cra.ir ثبت کنند.

جلیلی نژاد یادآور شد: همچنین مشترکان در راستای ثبت شکایت از پیامک‌های انبوه مزاحم و تبلیغاتی شخصی، شماره مورد نظر را به سرشماره رایگان ۱۹۵ پیامک کنند.

وی عنوان کرد: بعد از ثبت شکایت در این سامانه، ظرف مدت ۷۲ ساعت باید رسیدگی به این شکایت انجام و نتیجه به مشترک شاکی ارائه شود.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی  به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین تمام واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مردم و مقام محترم وزارت و مقامات ارشد استان را عهده دار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول