اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

استعلام سلامت مسافرین در ورودی شهرها با کد ملی

استاندار خوزستان گفت: در مبحث ورود افراد به شهر های استان قرار بر این شد تا در ورودی شهر ها با بررسی سوابق سلامتی ثبت شده افراد بیمار در سامانه اطلاعاتی و کد ملی آنها با استفاده از کارت ملی هوشمند از ورود آنها جلوگیری به عمل آید.

استعلام سلامت مسافرین در ورودی شهرها با کد ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه ستاد کرونای استانی با اشاره به روند رو به کاهش ابتلا به بیماری کرونا در استان اظهار کرد: طی هفته اخیر شاهد کاهش تعداد موارد بستری و فوتی به علت ابتلا به بیماری کرونا نسبت به هفته قبل از آن بودیم که این اتفاق نشان دهنده رشد استفاده از لوازم خود مراقبتی و رعایت بیشتر و بهتر پروتکل‌های بهداشتی اعم از تهویه مناسب فضاهای بسته، استفاده از ماسک و کاهش حضور در اجتماعات مختلف توسط مردم است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی، سپاه و نیروی انتظامی، صدا و سیما، گروه‌های جهادی و سازمان هلال احمر و سایر دستگاه‌ها با همکاری و هماهنگی‌های لازم به کمک هم آمده و طی یک برنامه منظم و منسجم وظایف خود را انجام دادند که این خود از دلایل کاهش آمار ابتلا و فوتی است.

استاندار خوزستان با اظهار امیدواری در تداوم چنین اقدامات و همکاری‌هایی در بین دستگاه‌ها و مردم گفت: باید کماکان با برنامه ریزی‌های درست بتوانیم این روند نزولی را با سرعتی بیش از پیش حفظ کرده و ادامه دهیم.

وی همچنین با اشاره به پابرجا بودن نسبت‌های از پیش تعیین شده حضور کارکنان هر دستگاه و اداره در شهرهای با وضعیت‌های زرد، نارنجی و قرمز ادامه داد: طی مصوبه جلسه ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس جمهور، ادارات طبق تصمیمات قبلی به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد و تغییر جدیدی در فعالیت ادارات و کارکنان آنها ایجاد نشده است.

استاندار خوزستان با رضایت‌بخش خواندن مراقبت‌ها در مبادی ورودی شهرها و در دستور کار قرار گرفتن روش جدید استعلام سلامت افراد از طریق کد ملی به جهت ورود به شهرها تصریح کرد: در مبحث ورود افراد به شهرهای استان قرار بر این شد تا در ورودی شهرها با بررسی سوابق سلامتی ثبت شده افراد بیمار در سامانه اطلاعاتی و کد ملی آنها با استفاده از کارت ملی هوشمند از ورود آنها جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مردم کارت های هوشمند ملی خود را دریافت کرده‌اند ادامه داد: امروز هم پیرو این تصمیم از ورود بیش از هزار نفر به قطار، هواپیما و اتوبوس جلوگیری به عمل آمده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت و افرادی که فاقد کارت ملی هوشمند هستند نیز می توانند با ارائه کد ملی خود نسبت به استعلام سلامت به جهت ورود به شهرها اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول