اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تقابل «سوخو-27» روسیه با هواپیمای «آرسی-135 » نیروی هوایی آمریکا در بالتیک

یک فروند جنگنده «سوخو-27» روسیه یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را بر فراز بالتیک با موفقیت رهگیری کرد.

تقابل «سوخو-27» روسیه با هواپیمای «آرسی-135 » نیروی هوایی آمریکا در بالتیک

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در تازه‌ترین تقابل هوایی بین  روسیه و آمریکا، وزارت دفاع روسیه غروب شنبه به وقت تهران از رهگیری یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پس از اعلام  سامانه‌های راداری، یک فروند جنگنده «سوخو-۲۷» با پرواز سریع موفق به شناسایی و رهگیری یک هواپیمای جاسوسی «آر سی-۱۳۵» نیروی هوایی آمریکا بر فراز بالتیک شد. این جنگنده متعلق به بخش جنوبی نیروی هوایی روسیه بوده و هواپیمای جاسوسی آمریکا را تا خروج از منطقه همراهی کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این ماموریت مطابق با قوانین بین‌المللی و رعایت تمام موارد هوانوردی از جمله حفظ فاصله لازم انجام شد. بوئینگ آرسی-۱۳۵ ماموریت‌های شناسایی شامل تصویربرداری و جاسوسی و انحراف سیگنال را انجام می‌دهد.

چندی قبل نیز وزارت دفاع روسیه از شناسایی و رهگیری چند بمب افکن راهبردی آمریکا بر فراز «دریای برینگ» خبر داد. در این ماموریت دو فروند جنگنده پیشرفته روسیه از نوع «میگ-۳۱»   و «سوخو-۳۵» دو بمب افکن راهبردی آمریکا از نوع «لنسر بی-۱» را بر فراز دریای برینگ واقع در شمال اقیانوس آرام در منطقه آلاسکا رهگیری کردند.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول