اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ازسرگیری عملیات اجرایی احداث مرکز جامع سلامت اقلید پس از وقفه چندساله

رئیس شبکه بهداشت اقلید از افزایش تخت بخش‌های ویژه بیمارستان ولیعصر(عج) این شهر خبر داد و گفت: با همراهی نماینده و مسئولان مربوطه، پیگیری برای تأمین کمبودهای بهداشت و درمان شهرستان ادامه دارد.

ازسرگیری عملیات اجرایی احداث مرکز جامع سلامت اقلید پس از وقفه چندساله

مسعود جوکار در گفتگو با خبرنگار فارس در اقلید از کادر درمان و بهداشت که از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون در میدان مقدم دفاع از سلامت جامعه جهاد کردند، قدردانی کرد و از ایثار و گذشت و فداکاری آن‌ها سخن گفت و از همکاری و همراهی خیران و کمک‌های بسیاری که در تکمیل و تجهیز بخش‌های مختلف بیمارستان ولیعصر (عج) اقلید مانند ICU، CCU و کلنیک ویژه و ... داشتند، تقدیر کرد.

وی تعامل و همکاری اعضای ستاد کرونا شهرستان اقلید و مسؤولان شهرستانی ازجمله امام جمعه، دادستان، فرماندار، فرمانده سپاه، شهرداران و سایر مسؤولان شهرستانی را ارج نهاد و تصریح کرد: باید در کنار هم و باهم برای مقابله با این بیماری و حفظ سلامت مردم همت کرد.

جوکار سپس به برخی از پیگیری‌ها و اقدامات صورت‌گرفته در زمینه ارتقای امکانات بهداشت و درمان شهرستان اقلید طی چندماه گذشته در سطح کشور و استان با کمک نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و از اختصاص کمک یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی وزارتخانه به بیمارستان ولیعصر (عج) و شبکه بهداشت اقلید برای مقابله با بیماری کرونا خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته تجهیزاتی ازجمله 5 عدد دستگاه ونتیلاتور، پنجعدد تخت ویژه، مانیتور سانترال، الکتروکاردیوگرافی، الکتروشوک، مانیتور و پمپ سرم به بیمارستان اقلید تحویل داده شد.

رئیس شبکه اقلید با بیان اینکه  ICU و CCU بیمارستان ولیعصر(عج) تکمیل شده است، از افزایش تخت‌های این بخش‌های ویژه از پنج به ۱۳ تخت خبر داد و گفت: تحقق این امر در سطح استان نیز کم‌سابقه است.

تخصیص و اهدای یک دستگاه سونوگرافی با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال از دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بیمارستان اقلید، تأمین اعتبار ۴۰۰ میلیون تومانی اورژانس ۱۱۵ خنجشت توسط معاون روستایی رئیس جمهور، جذب اعتبار ۶۵۰ میلیون تومانی برای مرکز جامع سلامت اقلید پس از وقفه چندساله که در مرحله انعقاد قرارداد با پیمانکار است، تحویل یک دستگاه آمبولانس بنز با اعتبار بالای ۲۵ میلیارد ریال برای مرکز جامع سلامت آسپاس، گازکشی، ایزوگام و تعمیرات عمرانی و تأسیساتی خانه‌های بهداشت سراسر شهرستان با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی و نیز اخذ مجوزهای اولیه تأسیس بیمارستان جدید اقلید و آغاز عملیات اجرایی آن در سال آینده پس از تأمین اعتبار از دیگر مسائلی بود که رئیس شبکه بهداشت این شهرستان به آن اشاره کرد.

جوکار از پیگیری‌های صورت‌گرفته در سطح کشور با کمک نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی و جلسه‌ای که با معاون درمان وزیر بهداشت در چهارم آذرماه جاری برگزار شد، سخن گفت و عنوان داشت: تأمین و اهدای دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس و دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان اقلید از نتایج این جلسه بود که معاون وزیر قول مساعد برای تأمین آن و در اولویت قرارگرفتن اقلید برای این منظور را داد.

وی از راه‌اندازی کلنیک ویژه (درمانگاه بیمارستان) که توسط خیر محترم در حال انجام است، طی چند ماه آینده خبر داد و با بیان اینکه تهیه تجهیزاتی چون ماموگرافی در حال انجام است، اظهار داشت: با پیگیری صورت گرفته به دنبال جذب کمک ۲ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی به شبکه بهداشت و بیمارستان اقلید بودیم که موفق به گرفتن قول مساعد شده و تا کسب نتیجه قطعی پیگیری‌ها ادامه دارد.

جوکار افزود: با پیگیری نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی و رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس 115 روستای شهربالا، تعیین تکلیف شد و تا چندماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت اقلید تعیین تکلیف درمان بستر دژکرد و اخذ قول مساعدت معاون توسعه وزارت بهداشت برای تکمیل آن در سال آینده، اخذ مجوزهای اولیه احداث درمان بستر آسپاس و تلاش برای راه‌اندازی اورژانس شهرک ایگدر را از پیگیری‌های درحال اجرا برشمرد و خاطرنشان کرد: با همراهی و حمایت نماینده مردم شهرستان اقلید و سایر مسؤولان مربوطه تا کسب نتیجه و تحقق امور برشمرده، پیگیری‌ها ادامه دارد.

جوکار در پایان سخنان خود از تلاش رئیس و مدیر بیمارستان ولیعصر (عج) اقلید نیز قدردانی کرد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول