اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مسمومیت با مونوکسید کربن جان 2 نفر را گرفت

رئیس مرکز مدیریت خدمات و فوریت‌های پزشکی استان زنجان گفت: به دلیل انتشار گاز مونوکسید کربن از بخاری بدون دودکش دو نفر آقا 38 و 40 دچار مسمومیت شده و قبل از رسیدن آمبولانس فوت شده‌اند.

مسمومیت با مونوکسید کربن جان 2 نفر را گرفت

اصغر جعفری روحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در پی وقوع حادثه گازگرفتگی در شهرستان ایجرود (روستای شهرک) یک دستگاه آمبولانس از زرین آباد به این محل اعزام شد.

رئیس مرکز مدیریت خدمات و فوریت‌های پزشکی استان زنجان گفت: به دلیل انتشار گاز مونواکسید کربن از بخاری بدون دودکش دو نفر آقا 38 و 40 ساله دچار مسمومیت شده و قبل از رسیدن آمبولانس فوت شده‌اند.

وی تصریح کرد: هفته قبل هم پنج نفر مسمومیت با مونوکسیدکربن از جمله دو کودک در استان داشتیم که خوشبختانه با اقدام مناسب اورژانس نجات پیدا کردند. 

جعفری ضمن تأکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان بیان کرد: علائم مسمومیت شامل سردرد، سرگیجه، سبکی سر، گیجی و منگی، پرخاشگری، تهوع و استفراغ، کاهش سطح هوشیاری و تنفس سخت و تند است.

وی افزود: از سایر علائم مسمومیت می‌توان به سفتی عضلات، افزایش تعداد تنفس،کاهش فشار خون و گاه تنگی مردمک‌ها اشاره کرد که باید توجه داشت که اگر فردی در اثر ابتلا به مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست ندهد ممکن است دچار نواقص عصبی و روانی پیشرفته نظیر فلج عضوی یا اختلال قوای مغزی شود، مسمومیت شدید با این گاز می‌تواند کشنده باشد.

رئیس مرکز مدیریت خدمات و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه پیشگیری راهکار مناسبی برای کاهش مسمومیت است، گفت: از شهروندان می‌خواهیم در استفاده از وسایل گازسوز مسیر دودکش را بررسی کرده و از ایجاد پیچ و خم‌های زیاد در نصب دودکش پرهیز کنند.

رئیس مرکز مدیریت خدمات و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با تأکید بر رعایت اصول ایمنی در نصب وسایل گازسوز توسط هم‌میهنان افزود: از فصل پاییز و با سرد شدن هوا، شهروندان اقدام به نصب وسایل گرم کننده می‌کنند که بیشتر مصرف آنها گاز شهری است.

وی ادامه داد: همچنین به هم‌میهنان توصیه می‌شود ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا،‌ به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونوکسیدکربن از دودکش این وسایل توجه کنند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول