اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

دارابی: پرچم توسعه و پیشرفت همچنان در دست نخبگان ایرانی است

معاون امور استان‌های صداوسیما نوشت: دانشمندان و نخبگان ایرانى پرچم توسعه و پیشرفت را همچنان در دستان پرقدرت خود در اهتزاز برافراشته نگه خواهند داشت و راه شهیدان را پرقدرت تر و مقاوم تر از گذشته دنبال خواهند کرد.

دارابی:  پرچم توسعه و پیشرفت همچنان در دست نخبگان ایرانی است

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، «علی دارابی» استاد دانشگاه و معاون امور استان‌های صداوسیما مطلبی با عنوان «شهادت هفتمین دانشمند هسته اى ایران» با موضوع ترور شهید محسن فخری‌زاده نوشته که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید:

ترور شهید دکتر محسن فخرى زاده عصر جمعه در نزدیکى دماوند توسط تروریست ها زنگ خطر را بار دیگر به صدا در آورد. با عرض تبریک و تسلیت شهادت این انسان مومن، خداجو، خادم مردم و از طراحان توسعه و پیشرفت کشور به رهبر حکیم انقلاب اسلامى، خانواده عزیز شهید و ملت بزرگ ایران چند نکته مهم و عبرت آموز را درباره این حادثه باید مورد توجه قرار داد:

نکته اول: خرابکارى در صنعت هسته اى از جمله نطنز و شهادت ٧ تن از دانشمندان هسته اى کشور در این سالها نشان از "نفوذ دشمنان در مراکز حساس" است. آمریکا، رژیم اشغالگر قدس، ارتجاع عرب و نوکران آنها مثل منافقین متهم ردیف اول این جنایات و ترورها هستند و باید از آنان انتقام سخت گرفت. 

نکته دوم: نهادهاى امنیتى و اطلاعاتى کشور خدمات و فداکاری هاى بزرگى براى تامین امنیت، ثبات و استقلال کشور انجام داده اند و شهیدان زیادى هم در راه انجام وظیفه خود تقدیم کرده اند. اما پاسخگو بودن در این حادثه و بررسى کوتاهى احتمالى و برخورد قاطع با آن مورد انتظار مردم است. نهادهای اطلاعاتى که قدرتمندى آنها زبانزد جهانیان است باید کمترین خطا هاى احتمالى را داشته باشند و اشراف اطلاعاتى آنان براى کشور اطمینان بخش باشد. 

نکته سوم: بحران تحلیل از شرایط پیچیده امنیتى، اطلاعاتى در منطقه حساس و استراتژیک خاورمیانه از یک سو و رقابت هاى دستگاههاى اطلاعاتى و جاسوسى بیگانه و دشمنان از سوى دیگر توسط برخى از مدیران و مسولان ارشد کشور امرى نابخشنودى است.

چگونه مى توان از مقام هاى عالى امنیتى کشور پذیرفت که؛ "هیچ تهدیدى متوجه مدیران کشور نیست و ترور مسولان و مقامات مختص دهه شصت است و باید بساط حفاظت هاى مسولان را جمع کرد."؟!

این قبیل تحلیل ها نشان از دست کم گرفتن فتنه و توطئه هاى دشمنانان قسم خورده ملت ایران و نوعى خوشبینى بدور از واقعیت درباره مثلث ارتجاع عرب، رژیم صهیونیستى و قدرت هاى غربى و در راس آن آمریکاى جنایتکار نسبت به اهمیت و قدرت فرامنطقه اى انقلاب اسلامى است. 

نکته چهارم: دانشمندان و نخبگان ایرانى پرچم توسعه و پیشرفت را همچنان در دستان پرقدرت خود در اهتزاز برافراشته نگه خواهند داشت و راه شهیدان را پرقدرت تر و مقاوم تر از گذشته دنبال خواهند کرد. زیرا راهمان درست و برحق است و قدرت دفاعى و راهبردى کشور قابل معامله و مصالحه نیست و این را دولت و وزارت خارجه باید بیش از همه بدانند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول