اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ورود دادستان قدس به پروژه تعریض زیرگذر پل شهید تولایی شهرک دانش

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس در خصوص پروژه تعریض زیرگذر پل شهید تولایی شهرک دانش گفت: درصورت عدم توافق دهیاری با مالک ملک در مسیر تعریض پل، با اعمال ماده ۹ تملک و پرداخت هزینه انجام خواهد گرفت.

ورود دادستان قدس به پروژه تعریض زیرگذر پل شهید تولایی شهرک دانش

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، پل‌های شهید تولایی و سولیران در روستای زرنان و شهرک دانش شهرستان قدس با قدمتی حدود ۷۰ سال پیش برای عبور افراد محلی ساخته شده بود.

با رشد جمعیت، افزایش تردد خودروها و گسترش کسب‌و کارهای مختلف در این مناطق ترافیک زیادی ایجاد شده و زیرگذرها کشش حجم بالای رفت‌وآمدها را نداشته و پاسخگوی نیاز جمعیت روستاهای دانش و زرنان نیست و لازم است بازسازی، تعریض و ایمن‌سازی به صورت جدی پیگیری شود.

با توجه به همجواری این مناطق با شهرداری ناحیه ۶ منطقه ۱۸ تهران و عبور ریل راه‌آهن از زیرگذرهای مذکور، در این خصوص جلسات متعددی در شورای ترافیک فرمانداری قدس با حضور شهردار ناحیه ۶ و مسؤولان راه‌آهن برگزار شده و هریک تعهداتی داده‌اند تا با کمک دهیاری عملیات تعریض انجام شود.

مدتی است که پروژه تعریض آغاز شده و طی این مدت به دلیل اجرای عملیات مسیر رفت‌وآمد فعلی مسدود شده و مسیرهای دیگری برای دسترسی به جاده فتح جایگزین شده که انسداد مسیر محلی نیز با موافقت و مخالفت برخی افراد همراه بوده است.

تعریض پل تولایی در گرو تملک و پرداخت هزینه ملک شخصی

مجید کاویانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس در این خصوص اظهار کرد: در پروژه تعریض زیرگذر پل شهید تولایی، بخشی از کار انجام شده و بخش دیگر وجود ملک‌های شخصی است که باید دهیاری با مالک قطعه زمینی در این مسیر به توافق برسند.

وی گفت: در صورت عدم توافق مذکور از طریق اعمال ماده ۹ تملک و پرداخت هزینه انجام خواهد گرفت تا دهیاری بتواند عملیات تعریض را ادامه دهد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قدس افزود: در محدوده پل شهید تولایی، حدود ۲۰۰ متر واحدهای مسکونی بوده و بیشتر منطقه زمین‌های خالی است که با رفع تملک ملک مذکور کارهای عملیاتی همچنان ادامه یافته و مشکل چند ساله مردم منطقه رفع خواهد شد.

وی در راستای حفظ حقوق و رسیدگی به مشکلات مردم تصریح کرد: هدف از اجرای این پروژه رفع مشکل چند دهه اهالی منطقه است که با کمی تحمل این مشکل برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول