اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

۲ ایستگاه شتاب‌نگاری برخط زلزله در حرای قشم افتتاح شد

بخشدار بخش حرای شهرستان قشم از راه‌اندازی ۲ ایستگاه شتاب‌نگاری برخط زلزله به منظور بهبود طراحی سازه‌ها و افزایش سرعت عمل در مدیریت بحران خبر داد.

۲ ایستگاه شتاب‌نگاری برخط زلزله در حرای قشم افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، وحید جابری صبح امروز در آیین بهره‌برداری از دو ایستگاه شتاب‌نگاری بر خط در بخش حرای قشم اظهار داشت: اطلاعات این دستگاه‌ها زیربنای طراحی هر نوع سازه و تاسیسات است.

وی افزود: پیش از این مهندسان اطلاعات لازم را از شهر قشم دریافت می‌کردند که با این افتتاحیه و ارائه اطلاعات محلی زمین‌‌ساختی بخش حرا برای مهندسان طراح بناها، تاب‌آوری ساختمان‌ها در برابر زلزله افزایش خواهد یافت.

بخشدار بخش حرا شهرستان قشم تصریح کرد: این دستگاه همچنین با تعیین دقیق و سریع کانون زلزله، سرعت عمل در مدیریت بحران و اعزام نیروهای امدادی به محلی که ممکن است بیشترین آسیب را دیده باشد، تقویت می‌کند.

جابری ادامه داد: دستگاه شتاب‌نگار همچنین از قابلیت پاسخ سریع و هشدار سریع زلزله برخودار بوده و قادر است با راه‌اندازی این ویژگی‌ها بسته به فاصله موقعیت مکانی زمین لرزه، از چند ثانیه قبل از وقوع زمین لرزه با تعیین موقعیت و بزرگی، هشدار لازم را ارسال کند.

وی اضافه کرد: این هشدار برای قطع شریان‌های حیاتی چون گاز، آب و برق که می‌تواند در صورت زلزله آسیب‌ها را تشدید کند بسیار مؤثر است.

بخشدار بخش حرا شهرستان قشم گفت: در صورت تامین مالی امکان راه‌اندازی این 2 ویژگی مهم نیز فراهم خواهد آمد.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول