اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افزایش 109 درصدی ترخیص کالا از گمرک اصفهان

مدیرکل گمرکات استان اصفهان در خصوص آمار واردات کالا بیان داشت: در آبان ماه سال جاری ۷ هزار و ۳۹۲ تن کالا به ارزش ۲۱ میلیون و ۹۶۱ هزار دلار از طریق گمرک اصفهان ترخیص گردیده، که از لحاظ وزنی بیشترین مقدار در مقایسه با ماه های قبل از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بوده است.

افزایش 109 درصدی ترخیص کالا از گمرک اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل گمرکات استان اصفهان، رسول کوهستانی‌پزوه در خصوص تصمیمات اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بیان داشت: واحدهای تولیدی می‌توانندبیش از ۴ هزار ردیف تعرفه بدون دریافت کد رهگیری بانک تا ۹۰ درصد کالای خود را ترخیص کنند و همچنین امکان واردات در مقابل صادرات فراهم شده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان در ادامه تصریح کرد : واحدها می‌توانند به صورت بدون انتقال ارز و با ارز متقاضی نیز کالای خود را ترخیص کنند.

وی در خصوص آمار واردات کالا بیان داشت: در آبان ماه سال جاری ۷ هزار و ۳۹۲  تن کالا به ارزش ۲۱ میلیون و ۹۶۱ هزار دلار از طریق گمرک اصفهان ترخیص گردیده، که از لحاظ وزنی بیشترین مقدار در مقایسه با ماه های قبل از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بوده است.

رسول کوهستانی‌پزوه اظهار داشت: میزان واردات گمرک اصفهان از لحاظ وزنی در مقایسه با ماه قبل (مهرماه۹۹) بیش از ۵۰ درصد رشد و در مقایسه با آبان سال گذشته ۱۰۹ درصد افزایش داشته است . 

مدیرکل گمرکات استان اصفهان در زمینه تسهیلات گمرک  اذعان داشت: با شناسایی فعالان مجاز اقتصادی (AEO) و افزایش آنها طی سال جاری  از ۴ شرکت(سال ۹۸)  به ۲۱ شرکت توانسته‌ایم تسهیلات متنوعی به آن‌ها ارائه می‌کنیم

وی تصریح کرد : در واحدهای تولیدی استان پهناور اصفهان، با  ایجاد  ۳۴ باب  انبارهای اختصاصی زیر کلید گمرک (در سال ۹۸ ، هشت انبار اختصاصی داشتیم ) هزینه‌های تخلیه، بارگیری، انبارداری و همچنین زمان ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی به نحو چشمگیری کاهش یافته است.

کوهستانی‌پزوه عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین آلات خطوط تولید،اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی  برشمرد و بیان داشت: در ۸ ماهه ۱۳۹۹ چین ، آلمان ، ترکیه ایتالیا و هند مهمترین کشورهای صادر کننده کالا به مقصد گمرک اصفهان بوده‌اند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول