اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

وزیر کشور: مردم در اجرای طرح ممنوعیت فعالیت صنوف و ترددها کمک کردند/ ادارات تهران تعطیل نیست

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: مردم به خوبی به اجرای طرح ممنوعیت فعالیت صنوف و تردد ها کمک کردند و ۸۰ درصد خودشان رعایت کردند.

وزیر کشور: مردم در  اجرای طرح ممنوعیت فعالیت صنوف و ترددها کمک کردند/ ادارات تهران تعطیل نیست

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در برنامه تیتر شب شبکه خبر ضمن تسلیت شهادت شهید فخری زاده، در مورد اجرای طرح محدودیت کرونایی گفت: الحمد الله یک هفته ای که طرح آغاز شد اتفاقات خوبی افتاد اولین آن این است که همه ۱۵ دستگاه اجرایی این طرح، همدیگر را پیدا کرده اند و هماهنگ شده اند.

وزیر کشور گفت: برای ۴۳ شهر و ۴۶ شهری که در دو مقطع ۵ و ۱۴ آبان محدودیت‌ها اتفاق افتاد، گزارش ها نشان دهنده این است که بیش از ۶۰ درصد شهرها مسیر خودشان را از سمت قرمز به نارنجی سوق دادند و لذا بستری‌ها رو به کاهش است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا خاطر نشان کرد: در هفته اول مردم به خوبی در اجرای این طرح کمک و ۸۰ درصد از آنها خودشان ممنوعیت فعالیت صنوف و ترددها را رعایت کردند.

وی با اشاره به اینکه بحث ممنوعیت فعالیت ها و تردد خودورها یکی از هفت قسمت طرح است، بیان داشت: در ۱۶۰ شهر که این طرح محدودیت تردد و فعالیت صنوف اجرا می شود روند ابتلای بیماری کرونا رو به پایین است و در استان بوشهر فوتی ها به صفر رسیده، در خراسان جنوبی از ۱۶ تا ۱۷ فوتی در روز به ۶ و ۷ نفر رسیده ایم و روند خوبی در حال اجرا است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: چنانچه ۲ درصد مردم به بیماری مبتلا باشند جان ۹۸ درصد دیگر به خطر می افتد لذا این ممنوعیت ها و محدودیت ها برای ۲ درصد جامعه است و ذلیل آن هم این است که جان مردم برای ما مهم است.

وزیر کشور تاکید کرد: مردم به خوبی در اجرای طرح کمک کردند و ۸۰ درصد خودشان ممنوعیت فعالیت صنوف و تردد ها را رعایت کردند. بستری بیماران کرونایی رو به کم شدن است.

فرمانده قرارگاه ستاد ملی مبارزه کرونا در مورد نتیجه اجرای طرح محدودیت های مبارزه با کرونا تصریح کرد: هنوز وقت جمع بندی ارزیابی طرح دوهفته ای محدودیت ها نیست اما نشانه هایی از روند رو به بهبود وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع تعطیلی ادارات تهران مطرح نیست، خاطر نشان کرد: امروز در جلسه ستاد تصریح شد که روسای ادارت می توانند کمتر از یک سوم هم از کارمندان خود استفاده کنند. قرار نیست خدمات رسانی به مردم متوقف شود، مردم می‌توانند به ادارات مراجعه کنند اما تعداد کارمند کمتری در آنجا خدمت رسانی خواهند کرد.

فرمانده قرارگاه ستاد ملی مبارزه کرونا خاطر نشان کرد: ادارات همه بازند، فردا یکشنبه با اعلام پیوست تبلیغی مردم از باز بودن یا نبودن ادارات مطلع می شوند.

وزیر کشور در مورد نظارت بر اجرای طرح محدودیت های جدید کرونایی گفت: بیش از ۵۰۰ هزار بازدید تنها توسط نیروی انتظامی گزارش شده است و  ۲۳۲ هزار و ۷۵۰ مورد تذکر داده شده است و بیش از ۱۲ هزار مورد پلمب انجام شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که منع تردد  های شبانه باعث شده ترافیک در ساعات منتهی به ۲۱ بیشتر می شود، گفت: موضوع تردد شبانه یک حلقه از یک زنجیره بود، وقتی مغازه‌ها در روز تعطیل باشد وقتی ادارات تعطیل باشد طبیعتاً مردم شب‌ها به شب نشینی می‌روند و شاید به برخی محل‌هایی بروند برای تفریح و این ابتلاء را بیشتر می‌کند. منع تردد شبانه برای جلوگیری از دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌ها است.

رحمانی فضلی با اشاره به برگزاری برخی جلسات مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز بیان داشت: ما هر کجا که ببینیم دستورالعمل‌ها رعایت نمی‌شود تذکر می‌دهیم. آقای نمکی به هیأت رئیسه نامه نوشتند اما دوستان استدلالشان این بود سقف مجلس شورای اسلامی بلند است و فضای بزرگی دارد و با استفاده از اتاق های جانبی این جلسات برگزار می شود.

وی تاکید کرد: رهگیری بیماران کرونایی به ما نشان داد که هفتاد و پنج درصد مبتلایان قرنطینه را نقض کرده اند. ما فردی را داریم که مبتلا به کرونا بوده است و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته فهمیده ایم به ۱۶ استان تردد کرده است. هر چقدر در کنترل و شناسایی آن ۲ تا ۳ درصد مبتلا نسبت به کل جمعیت کشور موفق شویم می‌توانیم برای آن ۹۷ تا ۹۸ درصد افراد سالم محدودیت‌ها را کاهش دهیم.

وزیر کشور بیان داشت: از مردم می خواهم با مشاهده کوچکترین نشانه های ابتلا به بیماری کرونا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول