اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

اعتبار بازسازی پل خلیج فارس پل­دختر تامین شود

رئیس شورای اسلامی شهر پل­دختر گفت: ستاد مدیریت بحران استان اعتبار لازم برای تکمیل کانال سنگی کوی بسیجیان و بازسازی پل بلوار شهدای خلیچ فارس این شهر را پیگیری کند.

اعتبار بازسازی پل خلیج فارس پل­دختر تامین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از پل­دختر، غلامرضا نصیری درجلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان پلدختر اظهار داشت: با وجود مکاتبات و پیگیری­‌های متعدد و علی­رغم قول مساعد راهداری استان، متاسفانه تا کنون اعتبار لازم برای بازسازی پل بلوار شهدای خلیج فارس اختصاص داده نشده است.

وی افزود: در صورت بارندگی زیاد عدم عبور آب­های سطحی از این پل موجب بازگشت آب به عقب و آبگرفتگی در کوی بسیجیان و منطقه چهار هکتاری می‌­شود.

رئیس شورای شهر پل­دختر گفت: جمع آوری و هدایت آب­‌های سطحی در منطقه دردیا نیاز به احداث کانال و جدول کشی دارد که شهرداری حاضر به انجام این کار در صورت هم­کاری مالکان است.

وی افزود: چنانچه شرکت آب و فاضلاب سیستم فاضلاب را در خیابان‌­های منتهی به دیواره ساحلی در بخش شرقی تکمیل کند، شهرداری در کوتاه­ترین زمان نسبت به زیرسازی و آسفالت آن اقدام خواهد کرد.  

نصیری یادآورشد: اقدام به موقع در زمان بحران نیاز به امکانات و ماشین آلات سنگین دارد که انتظار می‌­رود این تجهیزات قبل از وقوع حوادث در شهرستان استقرار داشته باشند که می‌­توان در این راستا از سازمان شهرداری‌­ها و راه­داری کمک گرفت.

وی خواستار تکمیل دیواره ساحلی در ضلع شمالی شهر واقع در جنب پل تاریخی شد و افزود: ۱۰۰ متر از دیواره ساحلی که یکی از نقاط آسیب پذیر در وقوع سیلاب به شمار می‌­رود در این منطقه از تعهدات شرکت سامان محیط است که تکمیل نشده و میراث فرهنگی آماده هم­کاری در این رابطه است.

نصیری تصریح کرد: احداث این ۱۰۰ متر و ادامه دیواره ساحلی در ضلع شمالی پل­دختر موجب افزایش ضریب ایمنی در مقابل سیلاب­‌های احتمالی و ترددهای جاده‌ای می‌شود.

وی افزود: براساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، پر کردن پشت دیواره ساحلی از تعهدات شرکت سامان محیط است که در بخش شمال شرقی شهر پل­دختر تاکنون انجام نشده و لازم است برای جلوگیری از خطرات سیلاب در بارندگی­‌ها در اسرع وقت انجام شود.

رئیس شورای شهر پل­دختر گفت: با توجه به امکان در دسترس نبودن شبکه تلفن همراه در پلدختر در برخی مواقع، انتظار می‌­رود برای مدیریت به موقع بحران، فرمانداری پلدختربه سیستم ارتباطی بی سیم مجهز شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول