اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الکاظمی از تشکیل تیم مدیریت بحران در استان «ذی‌قار» خبر داد

نخست‌وزیر عراق با اعلام خبر تشکیل تیم مدیریت بحران در استان «ذی‌قار»، خواستار موضع مسئولانه در مه سطوح و همچنین جداسازی معترضان مسالمت‌آمیز از آشوب‌طلبان شد.

الکاظمی از تشکیل تیم مدیریت بحران در استان «ذی‌قار» خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق بامداد یکشنبه از تشکیل «کمیته مدیریت بحران» در استان ذی‌قار واقع در جنوب این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه «المیادین» الکاظمی با صدور بیانیه‌ای گفت که این کمیته از تمام اختیارات دولتی، مالی و امنیتی برای انجام مأموریت‌های محوله برخوردار بوده و به مدیریت امور استان ذی‌قار کمک خواهد کرد.

وی با «تأسف‌بار» خواندن اتفاقات اخیر در استان ذی‌قار، خواستار موضع مسئولانه در همه سطوح شده و توضیح داد: «لازم است قانون را به نحوی اجرا کنیم که از معترضان مسالمت‌آمیز حفاظت کرده و آنها را از آشوبگران جدا کند».

بر این اساس، نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه کمیته مدیریت بحران ذی‌قار با هدف حفاظت از تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز تشکیل شده، گفت: «این تیم قصد دارد هرچیزی را که می‌تواند بذر اختلاف را [بین معترضان] کاشته و تظاهرات را به صحنه تقابل با دولت تبدیل کند، از بین ببرد».

به نوشته وبگاه المیادین، الکاظمی در ادامه افزود: «دولت [عراق] از زمان به دست گرفتن زمام امور، تمایل داشته از تظاهرات مسالمت‌آمیز حمایت کند... ما از ملت خود و جوانان هوشیار می‌خواهیم که اقدامات خود را برای ساخت کشوری مناسب عراقی‌ها، متحد کنند».

پیش از این نیز، «مقتدی الصدر»، رئیس جریان الصدر عراق ضمن دعوت از معترضان و تحصن‌کنندگان برای بازگشت به خانه‌هایشان، از دولت خواست آرامش و امنیت را به این شهر برگرداند. (جزئیات بیشتر)

طی درگیری‌های دیروز و امروز در شهر الناصریه و برخی شهرهای عراق، شماری از معترضان کشته و برخی نیز زخمی شده‌اند. استاندار ذی قار به دنبال این تحولات ممنوعیت آمدوشد در این استان اعلام کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول