اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

ترور؛ گزینه روی میز همه رؤسای جمهوری آمریکا/ دانشمندانی که در زمان معاونت بایدن ترور شدند

سابقه ترور دانشمندان در زمان حضور بایدن در کاخ سفید، حمایت صریح او از صهیونیست‌ها در برابر ایران و حمایت او از ترور سردار سلیمانی در کنار هم یک پیام واحد را به غربگرایان داخلی می‌دهد که آغاز دوران بایدن به معنای پایان دوران خشونت و ترور نیست.

ترور؛ گزینه روی میز همه رؤسای جمهوری آمریکا/ دانشمندانی که در زمان معاونت بایدن ترور شدند

گروه سیاسی خبرگزاری فارس-محسن صمیمی: پس از ترور شهید محسن فخری‌زاده یک خط خبری عمدتا وابسته به دولت و اصلاح‌طلبان تلاش کرد تا این اتفاق را در کنار ترور شهید سردار سلیمانی به حساب ترامپ فاکتور کند و در دوگانه‌سازی قدیمی دیو و دلبر، جامعه را به حضور شخصیتی دموکرات و اهل مذاکره و گفت‌وگو چون جو بایدن به تعبیر خود تشنه‌تر کند.

در همین چارچوب توئیت تامل‌برانگیز نخست‌وزیر سابق سوئد در اولین دقایق پس از انتشار خبر ترور شهید فخری‌زاده منتشر و در کانال‌های اصلاح‌طلب به صورت گسترده دست به دست می‌شد که نوشته بود: «ترور امروز در تهران احتمالا برای جلوگیری از بازگشت دولت بایدن⁩ به برجام و دیپلماسی با ایران انجام شده است».

روحانی: دشمنان ما در هفته‌های پراضطرابی هستند

روحانی که پس از پیروزی بایدن به طور مرتب از دوران جدیدی در جامعه جهانی صحبت می‌کند، صبح روز ترور شهید فخری‌زاده در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که پخش زنده تلویزیونی می‌شد گفت: «ترور وحشیانه شهید فخری‌زاده نشان داد که دشمنان ما در هفته‌های پراضطرابی هستند؛ در این هفته‌ها آنها احساس می‌ کنند که دوران فشار آنها کم شده و شرایط جهانی در حال تغییر است و برای آنها این چند هفته هم است که حداکثر استفاده را از این روزها ببرند تا هم بتوانند شرایط نامطمئنی را در منطقه به وجود آورند و هم توجهات جهانی از ترور و ارعابی که در مناطق اشغالی به وجود آمده است را به سمت مشکلات و مسائل دیگر معطوف کنند.»

منظور روحانی از این چند هفته، هفته‌های پایانی دوران ترامپ و ورود رسمی بایدن به کاخ سفید است و این اظهارات نشان می‌دهد که بالاترین مقام اجرایی کشور هم در کنار غربگرایان داخلی بی‌صبرانه منتظر ورود بایدن به کاخ سفید هست.

علی مطهری: ترور کردند تا راه تفاهم دولت آینده آمریکا با ایران بسته شود

در همین راستا علی مطهری عضو فراکسیون امید مجلس دهم هم در توئیتی نوشت: «ترور ناجوانمردانه دکتر محسن فخری زاده علاوه بر ضربه زدن به صنعت هسته ای کشور، با هدف کشاندن ایران به درگیری در منطقه در زمان باقی مانده از ریاست ترامپ انجام شد تا راه تفاهم دولت آینده آمریکا با ایران بسته شود. انتقام از نتانیاهو و قصاص ترامپ را به زمان مناسب موکول کنیم».

پر واضح است که اساسا این توئیت نه برای تکریم جایگاه شهید فخری زاده بلکه صرفا برای هدایت افکار عمومی به این سمت نگاشته شده که ترامپ عامل ترور و خونریزی و بایدن عامل حل مناقشات و اهل آرامش و صلح است.

حزب منحله نهضت آزادی: هدف ترور  جلوگیری از دیپلماسی بعد از انتخاب جو بایدن است

حزب منحله نهضت آزادی هم که آمریکایی‌ترین گروه داخل ایران از اول انقلاب تاکنون است، با انشار بیانیه‌ای تاکید کرده است که: «اگر چه این گونه ترورها همواره توسط اسرائیل به ویژه در دوران نخست وزیری بنیامین نتانیاهو برنامه‌ریزی و انجام شده است، اما اجرای آن در شرایط کنونی تقابل با فضای جدید سیاسی در منطقه خاورمیانه و ایران و جلوگیری از دیپلماسی بعد از انتخاب جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا برای رفع تحریم‌ها و صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه و ایران، قابل ارزیابی است».

اما آیا دموکرات‌ها تروریست نیستند؟!

شهید فخری‌زاده اولین شهید هسته‌ای نیست که ترور شده و پیش از این شهیدان شهریاری، علیمحمدی، احمدی روشن و رضایی‌نژاد هم به همین روش و در اتومبیل‌هایشان و در وسط خیابان و کنار خانواده‌شان به شهادت رسیده‌اند.

نقطه افتراق اما اینکه هر ۴ شهید قبلی در دوران ریاست جمهوری اوباما در کاخ سفید و در حالی انجام شده‌اند که جو بایدن ۸ سال معاون اول رئیس جمهور آمریکا بود.

شهدای ترور شده در دوران حضور بایدن در کاخ سفید

مسعود علی محمدی

مسعود علی محمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران و از دانشجویان نخستین دوره دکترای فیزیک در داخل ایران و نخستین شخص در کشور بود که دکترای خود را در فیزیک دریافت کرد.

وی سرانجام در ۲۲ دی ماه ۱۳۸۸، در قیطریه تهران و درحالی‌که که قصد خروج از منزلش را داشت بر اثر انفجار یک بمب کنترل از راه دور ترور شد.

مجید شهریاری

مجید شهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی، فیزیک‌دان و دانشمند هسته‌ای بود که از ۸۳ تا زمان شهادت نماینده دانشگاه شهید بهشتی در امور اجرایی همکار سازمان انرژی هسته‌ای بود.

شهریاری هم در تاریخ ۸ آذر ۱۳۸۹، در نتیجه چسباندن بمب مغناطیسی توسط راکب ناشناس موتور سیکلت به خودرویش در تهران ترور شد.

فیل جرالدی، افسر سابق سیا و بخش اطلاعات ارتش آمریکا در یادداشتی در پایگاه خبری «آی‌آرآی سنتر» اذعان کرد که در هشتم آذر ۱۳۸۹ سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی با همکاری گروهک منافقین اقدام به ترور مجید شهریاری، دانشمند هسته‌ای ایران کردند.

مصطفی احمدی روشن

مصطفی احمدی روشن معاون بازرگانی سایت هسته‌ای نطنز اصفهان بود که به همراه رضا قشقایی فرد، کارمند سازمان انرژی اتمی، از پایه گذاران سایت هسته‌ای نطنز بود.

احمدی روشن تأثیر بسیار مطلوبی در بخش تأمین کالاها و خرید تجهیزات هسته‌ای در حوزه غنی سازی در زمان تحریم‌ها داشت که در مدت حضورش به عنوان معاون بازرگانی، کالاها به موقع، به تعداد و با کیفیت تأمین می‌شد.

وی پس از خروج از منزل توسط راکب ناشناس موتورسیکلت با چسباندن بمب مغناطیسی به خودرو شخصی‌اش در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۰ در تهران، روبه‌روی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی ترور شد و همراه با یکی از کارمندان خود با نام رضا قشقایی به شهادت رسیدند.

داریوش رضایی‌نژاد

داریوش رضایی‌نژاد دانشجوی دکترای مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بود که در تاریخ یکم مرداد ۱۳۹۰ با اصابت ۵ گلوله در مقابل منزلش که یکی از آنها به گردن و دیگری به دست وی اصابت کرد، ترور شد و به شهادت رسید.

مجله اشپیگل به نقل از یک مقام اطلاعاتی اسرائیل ترور رضایی نژاد را اولین اقدام جدی رئیس جدید موساد اعلام کرد.

جوبایدن؛ حامی رژیم صهیونیستی

تقریبا همه بدین باور هستند که تمامی ترورهای انجام گرفته علیه شهدای هسته‌ای منشا صهیونیستی دارند و حال باید دید که بایدن به چه میزان حاضر است از رژیم صهیونیستی در برابر ایران دفاع و با آنها همکاری کند.

او در یادداشتی که در بحبوحه رقابت‌های انتخاباتی در CNN نوشته می‌گوید: « با استفاده از توافق کمک‌های امنیتی آمریکا و اسرائیل که در زمان معاونت ریاست‌جمهوری من امضا شد، آمریکا از نزدیک با اسرائیل همکاری خواهد داشت تا اطمینان حاصل کند که تل‌آویو می‌تواند از خودش دربرابر ایران و بازیگران نیابتی آن دفاع کند.»

حمایت از ترور سردار سلیمانی

«جو بایدن» در زمان ترور سردار سلیمانی به عنوان نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا مطرح بود. او در شب شهادت سردار سلیمانی گفته بود: «هیچ آمریکایی‌ای در مرگ قاسم سلیمانی عزاداری نمی‌کند. او مستحق بود برای جنایاتش علیه نیروهای آمریکایی و هزاران بیگناه منطقه در برابر قانون بایستد».

حال این سه گزاره در کنار هم موید آن است که ترور در هر حالتی از گزینه‌های روی میزی هست که باراک اوباما در زمان ریاست جمهوری‌اش در کنار بایدن، بر آن تاکید کرده بود.

سابقه ترور دانشمندان در زمان حضور بایدن در کاخ سفید، حمایت صریح او از صهیونیست‌ها در برابر ایران و حمایت او از ترور سردار سلیمانی در کنار هم یک پیام واحد را به غربگرایان داخلی می‌دهد که آغاز دوران بایدن به معنای پایان دوران خشونت و ترور نیست بلکه اتفاقا هردو گزینه تحریم و ترور ابزارهایی است که ورای جناح‌بندی دموکرات-جمهوری‌خواه روی میز همه روسای جمهوری آمریکا قرار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول