اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

وقتی هم‌محله‌ای‌ها به کمک هم می‌آیند+ تصاویر

دفتر محله اسلامی شهرک پردیس شاهرود به همت سپاه این شهرستان افتتاح شد تا هم‌محله‌ای‌ها به کمک بیایند و مشکلات محله را حل و فصل کنند.

وقتی هم‌محله‌ای‌ها به کمک هم می‌آیند+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، در روزهای اخیر با حضور فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود، معاونت‌های فرهنگی هنری، اجتماعی و آماد و پشتیبانی سپاه استان و دبیر قرارگاه شهید شاطری محلات اسلامی استان، پنجمین دفتر محله اسلامی در شهرک پردیس شاهرود افتتاح شد.

در افتتاحیه این دفتر که جمعی از اهالی محله و بسیجیان پایگاه شهید صیاد شیرازی حوزه بسیج مساجد و محلات علی بن ابیطالب (ع) حضور داشتند، دفتر این محله رسماً افتتاح شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

وقتی مسؤول محله اسلامی گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده در ایجاد این محله را ارائه کرد، مشخص شد که کارها به‌خوبی به هم‌محله‌ای‌ها سپرده شده است.

محله اسلامی شهرک پردیس پنجمین محله مورد بهره‌برداری در شهرستان شاهرود بوده و هدف از ایجاد این محلات، برطرف کردن مشکلات با حضور مستقیم مردم و مطالبه‌گری در راستای تحقق حقوق شهروندی است.

تسهیل‌گری در رفع مشکلات محله

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در همین زمینه، از تلاش‌های اهالی محله و پایگاه بسیج و امام جماعت محله برای راه‌اندازی این محله اسلامی تقدیر کرده و هدف از تشکیل این دفتر را تسهیل‌گری در رفع مشکلات محله و مشارکت مردم در رسیدن به حقوق محله‌ای خود عنوان می‌کند.

سردار حمید دامغانی توجه به مشارکت همه اهالی محله برای برطرف کردن مشکلات و مطالبه‌گری از مسؤولان خواستار شد.

افتتاح صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی

اما این همه کارهایی نیست که بسیج این روزها در محله‌های شاهرود انجام می‌دهد و این فعالیت‌ها شاخه‌های دیگری هم دارد.

با حضور فرمانده و مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شاهرود، یکصد و دهمین صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی بسیج در پایگاه مولی‌الموحدین (ع) حوزه بسیج کارگری الغدیر شاهرود با نام شهید عبدالحسین برونسی افتتاح شد.

مسؤول صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی بسیج سازندگی سپاه شاهرود با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در رابطه با راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی بسیج، از افتتاح هفت صندوق به مناسبت هفته بسیج در این شهرستان خبر داد.

سیدسامان میرباقری افزود: این صندوق‌ها در راستای اشتغال پایدار و حمایت از کارآفرینان محلات و رشد و ارتقای اقشار مختلف و محلات در تولید و اشتغال ایجاد شده و بازده خوبی داشته است.

او عقیده دارد: فعالیت‌های این صندوق‌ها تاکنون موجب ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از کارآفرینان در شهرستان شاهرود شده است.

سمنان؛ استان برتر در ایجاد صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان هم در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه بسیج طبق رسالت خود، قدرت بسیج‌کنندگی امکانات و ظرفیت‌های مردمی را دارد، افزود: بسیج ظرفیت‌های مختلف اقشار مردم را جمع می‌کند و این ظرفیت‌ها به کمک نظام، انقلاب و خود مردم می‌آید.

سردار حمید دامغانی گفت: ایجاد صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی بسیج یکی از مصادیق استفاده از ظرفیت‌های مردمی محسوب می‌شود که مردم‌پایه و مردم‌یار است و بسیاری از اقدامات بسیج از خود مردم و برای مردم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیج بدنه فعال نظام بوده و نظام اسلامی ما مردم‌پایه است، افزود: قوام، دوام، رشد و پیشرفت نظام اسلامی به حضور مردم بستگی دارد و محل تحقق مردم‌سالاری دینی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند، بسیج است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اظهار کرد: پایگاه بسیج در همه اقشار و محلات فعال است که ظرفیت‌های مردم را به‌کار می‌گیرد و بستری برای رشد و پیشرفت کشور، شهرستان و محله فراهم می‌کند.

دامغانی با تأکید بر اینکه امیدواریم افتتاح این صندوق قرض‌الحسنه بنای خیری برای جامعه کارگری باشد، بیان کرد: استان سمنان در ایجاد صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در کشور جزو سه استان برتر است و در استان سمنان نیز شهرستان شاهرود در این امر پیشتاز بوده و خوب عمل کرده است.

اهدای ۲۵۰۰ بسته معیشتی و لوازم‌التحریر به کارگران ساختمانی

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی، فرمانده پایگاه مولی‌الموحدین (ع) حوزه بسیج کارگری الغدیر و مسؤول صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی شهید برونسی هم با تقدیر از افتتاح این صندوق، با بیان اینکه این صندوق ۵۰۰ عضو دارد، گفت: انجمن صنفی کارگران ساختمانی بیش از هفت هزار عضو دارد که ۷۰۰ نفر عضو پایگاه بسیج هستند.

محمد ترابی با اشاره به اجرای طرح انصاف در ایام شیوع کروناویروس برای حمایت از کارگران ساختمانی، افزود: بیش از دو هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی و لوازم‌التحریر به کارگران ساختمانی آسیب‌دیده از کرونا اهدا شده است.

این راه ادامه دارد

رویکرد محله‌محوری بسیج همچنان با قوت پیگیری می‌شود و از سیاست‌های اصلی بسیج در سال‌جاری، تقویت فعالیت‌های محله‌محور است؛ این راه ادامه دارد . . .

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول