اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بهره‌برداران حوزه کشاورزی 124 میلیارد ریال خسارت دریافت می‌کنند

معاون خدمات صندوق بیمه بانک کشاورزی کردستان گفت: بر اساس برآوردهای به‌عمل آمده توسط کارشناسان، بهره‌برداران کردستان در زیربخش‌های مختلف حوزه کشاورزی 124 میلیارد ریال خسارت دریافت می‌کنند.

بهره‌برداران حوزه کشاورزی 124 میلیارد ریال خسارت دریافت می‌کنند

اسماعیل حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج در خصوص وضعیت پرداخت غرامت سال زراعی 99-98 اظهار کرد: در کل استان 124 میلیارد ریال تایید و در حال پرداخت است که 20 میلیارد ریال در زیربخش دام، 16 میلیارد ریال طیور، 40 میلیارد ریال باغ و 48 میلیارد ریال نیز زراعت بوده است.

وی افزود: در زیربخش‌های دام و طیور 100 درصد خسارات وارد شده پرداخت و در زیربخش‌های باغ و زراعت نیز بیش از 90 درصد تا امروز پرداخت شده و مابقی آن نیز طی روزهای آینده به بهره برداران پرداخت خواهد شد.

معاون خدمات صندوق بیمه بانک کشاورزی کردستان ادامه داد: در بحث بیمه دام و طیور با توجه به اجباری بودن بیمه در این بخش‌ها، بهره‌برداران باید تمامی دام‌های خود را پلاک‌گذاری و بیمه کنند و در طیور نیز مرغداران به محض اینکه نسبت به خرید جوجه اقدام کنند بیمه پایه برای آنان صادر می‌شود.

حیدری یادآور شد: همچنین در بحث بیمه در سال زراعی‌جاری 1400-1399 که از اول مهر ماه آغاز شده تا امروز 63 هزار راس دام، 6 میلیون و 200 هزار قطعه طیور، 305 هکتار باغ و 43 هزار هکتار اراضی زراعی تحت پوشش بیمه رفته است.

وی با بیان اینکه برای بیمه کردن دام و طیور تا پایان سال زراعی جاری زمان هست، بیان کرد: کشاورزان کردستان برای بیمه کردن باغات و اراضی زراعی خود فقط تا پایان آذر ماه زمان دارند.

معاون خدمات صندوق بیمه بانک کشاورزی کردستان گفت: با توجه به اینکه فصل سرد آغاز شده و ممکن است در بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی خساراتی به بهره‌برداران کردستانی وارد شود، از کشاورزان درخواست داریم هر چهع سریعتر نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول