اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

آیت‌الله مجتهد شبستری: خون شهید فخری‌زاده آغازگر پیشرفت دانشمندان هسته‌ای خواهد بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تصور آمریکا و اسرائیل مبنی‌بر جلوگیری از فعالیت هسته‌ای ما به‌واسطه ترور دانشمندان هسته‌ای اشتباه و مسیرشان بیراهه است گفت: خون شهید فخری‌زاده، آغاز راه پیشرفت دانشمندان هسته‌ای خواهد بود.

آیت‌الله مجتهد شبستری: خون شهید فخری‌زاده آغازگر پیشرفت دانشمندان هسته‌ای خواهد بود

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه رسالت گفت‌وگویی با آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام داده است که بخش‌های مهم آن را در ادامه می‌خوانید.

شهید همواره زنده و ممات او صفتی برای حیات طیبه است

در میان انواع‏ مرگ‌ها تنها شهادت است که از حیات و زندگی برتر و مقدس‌تر است چراکه با آگاهی و استقبال صورت می‌گیرد.

مرگ در راه حق و در راه اسلام، خدمت به وطن‌ و برای حقیقت ارزش بسیار بالایی نزد خدای باری‌تعالی دارد و شهدا در زمره اولین واردشوندگان به بهشت ابدی قرار دارند.

در روایت‌ها آمده است که در عالم آخرت شهدا و علما در محضر انبیا به شفاعت مؤمنین می‌پردازند. بنابراین هیچ‌گاه نمی‌توان آن‌ها را در زمره مردگان پنداشت زیرا زندگان واقعی هستند.

هرگز نمیرد آن‌که دلش زنده شد به عشق! شهید همواره زنده است و ممات او صفتی برای حیات طیبه است. کسی که آگاهانه و با درنظرگرفتن خطرات احتمالی در راه حقانیت قدم برمی‌دارند تنها به شوق وصال محبوب خود و به تعبیر قرآن (فی سبیل الله) حرکت می‌کند.

راه شهادت هیچ‌گاه بسته نخواهد شد

راه شهادت هیچ‌گاه بسته نخواهد شد و همواره هستند بندگان خاص خدا که در این راه به لقای پروردگار برسند.

در این عصر و دوران به دلیل فساد و تباهی که دنیای مادی برجهان سایه انداخته، بندگان خالص خدا برای گذر جامعه از سیاهی و تباهی پیشگام می‌شوند و با خون خود تلاش می‌کنند تا جهالت و گمراهی راه از پیش پای جامعه بشری بردارند.

شهیدان سلیمانی و فخری‌زاده چراغ راه نسل‌های آینده

در این زمینه شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی ارزنده‌ای است که می‌تواند چراغ راه نسل‌های آینده در این زمینه باشد. شهید فخری زاده نیز در این راه گام برداشت و همچون شهید سلیمانی برای حفظ و اعتلای اسلام و انقلاب جان شیرین خود را فدا کرد تا نشان دهد برای حفظ ارزش‌های اسلامی باید از جان گذشت.

انقلاب اسلامی ازاین‌دست شهدا بسیار تقدیم راه اسلام کرده و شهید فخری زاده آخرین آن‌ها هم نخواهد بود.

انتظار از مسئولان فرهنگی کشور و رسانه‌ها این است که با معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی این عزیز زمینه را برای استفاده نسل‌های آینده از شیوه و روش آن‌ها در حفظ دستاوردهای انقلاب و اسلام فراهم آورند.

خون شهید فخری‌زاده، آغاز راه پیشرفت دانشمندان هسته‌ای خواهد بود

به طور حتم دشمنان ایران اسلامی مخالف جدی پیشرفت هسته‌ای کشور هستند و گمان می‌کنند با ترور دانشمندان هسته‌ای، گامی در جهت توقف فعالیت و پیشرفت ایران اسلامی برمی‌دارند، اما چنین تفکری خیال واهی آن‌هاست که هرگز تعبیر نخواهد شد.

شهادت این دانشمند هسته‌ای کشور تنها مردم را آگاه‌تر و جوانان علاقه‌مند به موضوع انرژی هسته‌ای را راغب‌تر خواهد کرد.

تصور آمریکا و اسرائیل مبنی‌بر جلوگیری از فعالیت هسته‌ای ما به‌واسطه ترور دانشمندان هسته‌ای اشتباه و مسیرشان بیراهه است‌. خون شهید فخری‌زاده، آغاز راه پیشرفت دانشمندان هسته‌ای خواهد بود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول