اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

انتقاد شورای شهری‌ها از نبود جربزه در حناچی/ شهردار اقدامی برای وصول مطالبات شهر نکرد

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه حناچی جربزه و توان ورود به عرصه تعیین تکلیف بار تحمیلی دولت بر نظام مالی شهرداری تهران را ندارد، گفت: شهردار پایتخت هیچ اقدام قانونی و عملی در راستای وصول مطالبات شهر نکرده است.

انتقاد شورای شهری‌ها از نبود جربزه در حناچی/ شهردار اقدامی برای وصول مطالبات شهر نکرد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران در دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری درباره لزوم وصول فوری مطالبات شهرداری تهران از دولت اظهار داشت: تمرکز سازمان‌ها و نهادهای دولتی در پایتخت از استانداردهای بین‌المللی فاصله دارد و ایران در شاخص تراکنش فضایی و آمایش سرزمینی از منظر نهادی سازمانی با مسأله مواجه است .

وی افزود: کارگروه انتقال کارکنان دولت از تهران در سال 89 مصوب کرده که 163 سازمان و نهاد دولتی به ترتیب اولویت و به مرور از تهران خارج شوند.

عضو شورای شهر تهران گفت:‌این مصوبه تا کنون اجرا نشده است در جلسه‌ای که در سال نخست شورای پنجم به صورت مشترک میان اعضای شورای شهر و رئیس‌جمهور برگزار شد مسأله تخصیص هزینه‌های اداره شهر مورد بحث قرار گرفت موضع دولت در آن زمان کمک به شهرداری تهران و تأمین بخشی از هزینه‌های نگهداشت پایتخت بود ولی از آن زمان تا کنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: هزینه‌های عظیم و پنهان پایتخت چه زمانی محاسبه و در صورتحساب مطالبات مدیریت شهری از دولت قرار می‌گیرد؟ با توجه به ابراز معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران مبنی بر طلب 30 هزار میلیارد تومانی شهرداری از دولت حناچی هیچ اقدام قانونی و عملی در راستای وصول مطالبات شهر نکرده است.

وی بیان داشت: این در حالی بوده که شهرداری تهران به بانک‌ها مدیون است و سالیانه بابت دیون مقدار قابل توجهی به عنوان سود پرداخت می‌کند و این سوال مطرح است چرا شهرداری به وظایف قانونی خود در این راستا عمل نکرده است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد:‌انتظار می‌رفت شهرداری برای وصول هزینه‌های پایتخت اقدام عاجل کند ولی با بی‌توجهی‌ها انباشتی از بدهی‌ها و کاهش درآمد شهر ایجاد شده و صدها پروژه نیمه‌تمام مانده است چرا شهردار جربزه و توان ورود به عرصه تعیین تکلیف بار تأمین دولت بر نظام مالی شهرداری تهران را ندارد.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: حناچی باید ساز و کار مشخصی برای وصول فوری مطالبات شهرداری از دولت انجام دهد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول