اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

هلال احمر لارستان، آماده مقابله با خسارت‌های احتمالی زلزله بستک

به دنبال وقوع زلزله صبح امروز در مرز استان‌های فارس و هرمزگان که در برخی نقاط شهرستان لار نیز محسوس بوده است، هلال احمر لارستان در آمادگی کامل برای مقابله با خسارت‌های احتمالی قرار دارد.

هلال احمر لارستان، آماده مقابله با خسارت‌های احتمالی زلزله بستک

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، در پی وقوع زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۴.۶ در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) امروز صبح (یکشنبه ۹ آذرماه ۹۹) در ساعت ۷و ۵۴ دقیقه و ۲۸ ثانیه حوالی شهرستان بستک در استان هرمزگان و بخش صحرای باغ در شهرستان لارستان استان فارس تا کنون خسارتی اعلام نشده است.

در این زمینه رئیس جمعیت هلال‌احمر ویژه لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بابیان اینکه این زلزله در مرز استان‌های فارس و هرمزگان رخ‌داده است، اظهار کرد: این زمین‌لرزه در چندین شهر و روستا لارستان به‌ویژه در محدوده بخش صحرای باغ نظیر عمادشهر، دشتی، زروان، حسین‌آباد و حتی شهر لار محسوس بوده است.

محسن زمانی محل دقیق زلزله را مرز بین لارستان و بستک ذکر کرد و افزود: خوشبختانه بنا به بررسی‌های انجام شده و همچنین تماس با هلال‌احمر استان هرمزگان، تاکنون خسارت مالی و جانی ناشی از این زلزله گزارش نشده است.

وی از آماده‌باش تمامی نیروهای امدادی و خدماتی هلال‌احمر ویژه لارستان خبر داد و تصریح کرد: به دلیل آنکه هلال‌احمر لارستان به عنوان معین شمال استان هرمزگان تعیین شده، در صورت نیاز امکانات و نیرو به این مناطق اعزام خواهد شد.

همچنین دراین‌باره، مسعود حاجی رجبی دبیر کارگروه سلامت در حوادث و بلایا دانشکده علوم پزشکی لارستان با بیان اینکه پس از وقوع زلزله بلافاصله پایگاه‌های اورژانس حوالی آن منطقه جهت بررسی‌های اولیه خسارت‌های احتمالی در محدوده مرزی لارستان به گشت زنی پرداختند، گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت مالی یا جانی دریافت نشده است.

وی اضافه کرد: ازآنجایی‌که این نخستین لرزش بوده، مردم تا ساعاتی دیگر آمادگی پس‌لرزه‌های احتمالی را داشته باشند و نکات ایمنی را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول