اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

توزیع کمک‌های مؤمنانه در روستاهای محروم سیستان+فیلم

فرمانده پایگاه مقاومت امام خمینی(ره) مسجد جامع زاهدان گفت: توزیع کمک‌های مؤمنانه و غذای گرم در روستاهای محروم سیستان توسط نیروهای پایگاه به طور مستمر و در مناسبت‌های مختلف انجام شده است.

توزیع کمک‌های مؤمنانه در روستاهای محروم سیستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مسجد جامع زاهدان با قدمتی 80 ساله در تجاری ترین نقطه زاهدان واقع شده که طی سالیان متمادی و به واسطه حضور علمای دین و نمایندگان ولی فقیه به عنوان امام جماعت، همواره مامن و مأوای عاشقانی بوده که به شوق خدمت صادقانه از دهه 40 تا به حال در عرصه های مختلف پیش قدم و پیش قراول بوده اند که مؤید آن شهیدانی هستند که از اول انقلاب تا دفاع مقدس و از دفاع مقدس تا دفاع از حرم از این منزل و مأوا به بهشت برین بدرقه شده و صحن و سرای مسجد مزیّن به عکس های قاب گرفته شان است.

پایگاه مقاومت امام خمینی(ره) مسجد جامع زاهدان(شهدای تاسوکی) از سال 72 بنا به ضرورت، خاصه تربیت نسلی انقلابی شروع به فعالیت کرد که به حمدالله با جذب و تربیت جوانان انقلابی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، نظامی و سیاسی امروز پای کار انقلاب و ولی زمان بوده و با کارهایی ماندگار حرف برای گفتن دارد.

مسؤول پایگاه مقاومت امام خمینی(ره) مسجد جامع زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: حضور در رزمایش نظامی و تربیت نیروهای واکنش سریع برای مواقع بحرانی، اعزام 12 نفر از نیروهای پایگاه بسیج به سوریه و دفاع از حریم اهل بیت(ع)، حضور در اردوهای جهادی و همچنین یک دهه فعالیت در ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق، حضور در برنامه اربعین و مدیریت موکب سیستان و بلوچستان در نجف اشرف از جمله فعالیت‌های نیروهای این پایگاه است.

سید مهدی امیر جهانشاهی افزود: همچنین برگزاری برنامه‌های محوری فرهنگی، حضور در برنامه های مرتبط با ستاد ملی کرونا اعم از انجام کمک‌های مؤمنانه، ضدعفونی معابر شهری و انجام امور عام المنفعه از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که توانسته نسل نوپای انقلابی شهر را در این مسجد تربیت کرده به وسعت نام مسجد بلند آوازه باشد.

 

وی ادامه داد: این پایگاه دارای 450 نفر نیرو که 250 نفر نیروی عادی و 200 نفر نیروی فعال و شورای پایگاه فعال و توانمند دارد.

جهانشاهی بیان کرد: این پایگاه همواره مورد تهدید گروهک های تروریستی ضدانقلاب بوده و در دو عملیات انتحاری که درب مسجد صورت گرفت تعداد 27 نفر شهید شدند که 3 نفر از نیروهای این پایگاه بودند که به فیض شهادت نائل آمدند.

وی گفت: توزیع کمکهای مؤمنانه در روستاهای محروم سیستان توسط نیروهای پایگاه در مراحل مختلف، توزیع غذای گرم در روستاهای محروم سیستان، طبخ غذا و توزیع کمکهای مؤمنانه توسط نیروهای پایگاه به منطقه سیل زده بلوچستان و دلگان، تعمیرات مدرسه در منطقه محروم زاهدان و ساخت 2 باب منزل مسکونی در زابل و توزیع کفش در بین محرومین سیستان و برگزاری مراسم تحلیل سیاسی و حلقه های صالحین در منازل و مسجد و پایگاه توسط مربیان، از جمله فعالیتهای جهادی این پایگاه است.

 

 

 

انتهای پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول