اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بازداشت 155 معترض به محدودیت‌های کرونایی در لندن

بنا بر گفته پلیس لندن، دست‌کم 155 نفر از معترضان به محدودیت‌های مرتبط با کرونا در جریان تظاهرات لندن بازداشت شدند.

بازداشت 155 معترض به محدودیت‌های کرونایی در لندن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در جریان اعتراضات علیه تشدید محدودیت‌های مرتبط با کرونا در انگلیس، نیروهای پلیس لندن روز گذشته (شنبه) اعلام کردند که دست‌کم ۱۵۵ تن از معترضان را بازداشت کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس لندن می‌گوید که معترضان برای جرایم مختلفی از جمله حمله به افسر پلیس، حمل مواد مخدر و نقض محدودیت‌های مرتبط با جلوگیری از شیوع بیشتر کروناویروس بازداشت شده‌اند.

در پی تشدید شیوع کرونا، انگلیس محدودیت‌هایی را به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا وضع کرده است که در تاریخ دوم دسامبر (۱۲ آذرماه) منقضی می‌شود.

اوایل روز گذشته نیروهای پلیس انگلیس در منطقه‌ای تجاری در مرکز لندن به صف شده بودند تا از تجمعات جلوگیری کنند.

طبق این گزارش، معترضان به محدودیت‌های مرتبط با کرونا به همراه گروهی از افرادی که مخالف واکسن کووید-19 هستند، در خیابان‌های لندن تظاهرات برپا کردند که با ورود پلیس به خشونت کشیده شد.

یکی از افسران پلیس لندن، برآورد کرده است که در اعتراضات روز شنبه علیه محدودیت‌های کرونایی، حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر مشارکت کرده بودند.

معترضان پلاکاردهایی به دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: «دیگر دروغگویی بس است» و «دیگر ماسک نمی‌گذاریم» و «دیگر قرنطینه را نمی‌پذیریم».

آخرین آمار و ارقام پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز» حاکی از آن است که انگلیس بعد از فرانسه و اسپانیا سومین کشور اروپایی است که با مجموع یک میلیون و ۶۰۵ هزار و ۱۷۲ مورد مبتلا به کرونا، بیشترین آمار مبتلایان به کروناویروس در اروپا را دارد و ۵۸ هزار و ۳۰ نفر از مردم این کشور نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» شب گذشته (شنبه) گزارش کرد که هزاران معترض به اعمال محدودیت‌های کرونایی بعد از ظهر شنبه در لندن طی تظاهراتی که از سوی «پیرس کوربین» برادر «جرمی کوربین» سازماندهی شده بود، در حالی که شعار سر می‌دادند دست به تظاهرات زدند. در جریان درگیری پلیس ضد شورش لندن با جمعیت، ماموران امنیتی بیش از ۶۰ تن را در دستگیر کردند. معترضان حاضر در این تجمع مردمی شعار «آزادی» را سر داده و پلیس را هو کردند.

خشم عمومی در انگلیس به دلیل تصمیم «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور  برای اعمال محدودیت‌ها جهت مقابله با شیوع کرونا همچنان بالاست و این محدودیت‌ها به مشاغل و معیشت مردم آسیب وارد کرده است. فیلم‌های منتشر شده ازاین حادثه نیز سرکوب معترضان توسط پلیس را نشان می‌دهد.

سازمان جهانی بهداشت اخیرا اعلام کرد حدود چهار میلیون مبتلای جدید به کرونا در هفته گذشته  در جهان ثبت شده که تقریبا نیمی از آنها در اروپا هستند.

از طرف دیگر، «مایکل گاو» وزیر کابینه بریتانیا و معاون نخست‌وزیر انگلیس گفته در صورتی که قانونگذاران این کشور از محدودیت‌های جدید کرونایی حمایت نکنند، بیمارستان‌ها از مبتلایان پر می‌شود. (جزئیات بیشتر)

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول