اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تعلل شهرداری در رفع آلودگی هوا در پایانه های اتوبوسرانی

عضو شورای شهر تهران با اشاره به نقش پایانه های اتوبوسرانی در ایجاد ذرات معلق گفت: شهرداری تهران لایحه ضوابط کنترل آلایندگی پایانه‌های اتوبوسرانی و ترمینال‌ها را به شورا ارائه نکرد.

تعلل شهرداری در رفع آلودگی هوا در پایانه های اتوبوسرانی

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در تذکری به حناچی درباره وضعیت آلودگی در پایانه اتوبوس‌های پایتخت اظهار داشت: ‌پایانه‌های اتوبوسرانی با وجود اینکه نقش بسزایی در عملکرد جریان ترافیک دارند اما عدم مدیریت و بهره‌برداری نادرست از آن موجب ایجاد یک منبع آلودگی جدید شده است.

وی افزود: این مسأله سبب به خطر افتادن جان رانندگان، مسافران، کارکنان پایانه‌ها و همچنین تغییر کاربری‌های اطراف پایانه‌ها شده است. بر همین اساس پایانه‌های اتوبوسرانی یکی از مکان‌های مهم جهت سنجش آلودگی هوا محسوب می‌شوند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بخشی از سهم آلاینده ذرات معلق مربوط به پایانه‌های اتوبوسرانی است و شهرداری می‌تواند با اتخاد تدابیری موجب کاهش این آلاینده‌ها شود.

به گفته وی، مطابق بند 11 ماده 55 برنامه پنج‌ساله سوم شهرداری تهران موظف شده تا در راستای کاهش و کنترل انتشار آلاینده‌های محیطی هوا ناشی از ایستگاه‌های اتوبوسرانی درون‌شهری و پایانه‌های اتوبوسرانی برون‌شهری مستقر در محدوده تهران لایحه ضوابط کنترل آلایندگی پایانه‌های اتوبوسرانی و ترمینال‌ها را طی 6 ماه جهت تصویب به شورا ارائه کند.

امانی گفت:‌ متأسفانه با گذشت دو سال تا کنون این لایحه به شورا ارسال نشده است و ضرورت دارد نسبت به تسریع در ارسال لایحه توسط شهرداری اقدام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول