اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

جذب 146 سرمایه گذار در شهرک های صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان آبان ماه ، 146 سرمایه گذار داخلی وخارجی در شهرکها و نواحی صنعتی تابعه استان جذب شدند.

جذب 146 سرمایه گذار در شهرک های صنعتی قزوین

 به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین اظهار کرد: در سال " جهش تولید" و در راستای جذب سرمایه گذار، ایجاد رونق اقتصادی، توسعه تولیدات ایرانی و اشتغال پایدار جوانان، این شرکت در هشت ماهه اول سالجاری موفق به جذب ۱۴۶ متقاضی سرمایه گذاری در شهرکها و نواحی صنعتی استان شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۸۰ قرارداد بوده که رشد ۱/۸ برابری در تعداد جذب سرمایه گذاران صنعتی داشته ایم که تعداد زیادی از سرمایه گذاران با توجه به رضایت سرمایه گذاری گذشته و حمایتهای استانی طرح توسعه خود را در استان اجرا می کنند.

وی میزان مساحت زمین صنعتی واگذار شده را ۱۴۷ هکتار عنوان کرد و یادآور شد میزان سرمایه گذاری قراردادهای منعقده بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال می باشد که  با راه اندازی این طرحهای صنعتی زمینه امید به اشتغال و اشتغال پایدار چهار هزار و ۶۷۴ نفر فراهم خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان با بیان اینکه طی سال‌های اخیر با وجود تنگناهای مالی موجود در کشور و تحریم‌ها با رشد سرمایه‌گذاری از حیث تعداد و میزان در شهرک‌های صنعتی استان قزوین روبه‌رو بوده‌ایم، افزود: بر همین اساس و با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده طی سال‌های اخیر، ۳۵ درصد اشتغال ایجاد شده در شهرک‌های صنعتی استان مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

خانپور در ادامه از قزوین به‌عنوان استانی پرجاذبه برای سرمایه‌گذاری صنعتی نام برد و اظهار داشت: با توسعه شهرکهای صنعتی و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از سوی دولت در ایجاد زیرساخت ها برای استقرار واحدهای تولیدی، زمینه استقرار و ایجاد واحدهای صنعتی وجود دارد.  

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین یادآور شد: بیشترین حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در شهرک‌های صنعتی استان مربوط به شهرک‌های صنعتی تقاضا محور  لیا، کاسپین یک و ۲ (آبیک)، خرمدشت، حیدریه و آراسنج بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول