اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

یک پروژه زخمی و خطر سیلاب در کمین منازل مسکونی قلعه‌رئیسی/راه 15 روستا قطع شد

منازل مسکونی کنار رودخانه شهر قلعه رئیسی در تهدید سیلاب ناشی از پروژه نیمه کاره منابع آب هستند.

یک پروژه زخمی و خطر سیلاب در کمین منازل مسکونی قلعه‌رئیسی/راه 15 روستا قطع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، پس از سامانه بارشی که از روز پنج شنبه در مناطق غربی آغاز شد و همچنان ادامه دارد بیش از 112 میلی متر تا صبح امروز ساعت 7 صبح بارش باران در بخش چاروسا گزارش شده است.

این مقدار بارش که با شدت بسیار زیادی همراه بود دچار خسارت هایی در سطح بخش چاروسا شد.

بخشدار چاروسا در حاشیه بازدید از مناطق مختلف سطح بخش در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه بیش از 15 راه روستایی در چاروسا قطع شده بیان کرد: بیش از 15 راه روستایی شامل ادرج، گندم کار، دارگنجی، لاش و شوار و کوه پنبه، دلی مهتاب و چند راه روستایی فرعی در سطح بخش قطع شده است.

داربام بیان کرد: محور اصلی دهدشت به قلعه رئیسی هم صبح امروز دچار رانش شد که با تلاش راهداری در حال بازگشایی است.

همچنین بر اثر شدت بارش در شهر قلعه رئیسی چند منزل مسکونی کنار رودخانه که در گذشته کانال هدایت آب آنها نیمه کاره رها شده بود در معرض خطر قرار گرفتند.

بخشدار چاروسا در حاشیه بازدید از چند منزل مسکونی که در معرض خطر قرار گرفتند بیان کرد: این منازل بسیار خطرناک و در معرض خطر هستند که متاسفانه کانال هدایت  آبی آنها نیمه کاره رها شده و در صورت عدم توجه مسوولان مدیریت بحران و برنامه و بودجه در آینده شاهد تلفاتی خواهیم بود.

وی افزود: از مدیریت بحران، فرماندار و مدیریت بحران شهرستان خواستاریم که نسبت به تکمیل کانال هدایت آبی پایین دست شهر قلعه رئیسی که در مسیر رودخانه شهر قلعه رئیسی قرار گرفته اقدامی کنند.

داربام از پیگیری های لازم با راهداری، مدیریت بحران و فرمانداری کهگیلویه جهت بازگشایی مسیرها و مشکلات به وجود آمده خبر داد.

جوشن از اهالی منطقه کنار رودخانه شهری قلعه رئیسی با انتقاد از اداره منابع آب که پروژه کانال هدایت آبی شهر قلعه رئیسی را نیمه کاره رها کردند عنوان کرد: از مسئولان مربوطه انتظار داریم که تا مشکلی به وجود نیامده نسبت به تکمیل پروژه اقدام کنند.

پل ورودی شهر قلعه رئیسی از سمت دیشموک هم دچار خسارتی شد که یکی از پایه‌های پل دچار خسارت شد و در صورت عدم توجه راهداری و حمل نقل شاهد قطعی مسیر خواهیم بود.

 

آبرود شهردار قلعه رئیسی هم در خصوص وضعیت سیل صبح امروز شهر قلعه رئیسی خاطرنشان کرد: زیرسازی کمربندی شهر دچار خسارت شد که در چند روز گذشته زیرسازی آن در حال تکمیل شدن بود اما متاسفانه خساراتی به وجود آورد.

وی یادآور شد: همچنین بر اثر بارندگی دیوار حائل پارک ساحلی و دیوار حائل ورودی شهر دچار تهدید سیل قرار گرفت.

آبرود گفت: در سطح شهر شاهد آبگرفتی و خسارتی که به منازل مردم باشد شاهد نیستیم و اگر همشهریان شاهد بودند تماس بگیرند تا اقدامات لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول