اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

هنرمندان ۱۲۲ کشور در جشنواره فیلم «موج»/ بعد از ضحاک نوبت به «جنگ اژدها» رسید

شورای صدور پروانه ساخت در جلسه اخیر خود با ساخت ۶ فیلمنامه موافقت کرد که یکی از آن‌ها انیمیشن «گنج اژدها» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی آرمان رهگذر است.

هنرمندان ۱۲۲ کشور در جشنواره فیلم «موج»/ بعد از ضحاک نوبت به «جنگ اژدها» رسید

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، برخی اخبار امروز سینمای ایران بدین شرح است:

* صدور ۶ مجوز ساخت فیلم

شورای صدور پروانه ساخت در جلسه اخیر خود با ساخت ۶ فیلمنامه موافقت کرد.

فیلمنامه های «ماهرخ» به تهیه کنندگی محمدرضا محمدی، کارگردانی شهرام ابراهیمی و نویسندگی مشترک شهرام ابراهیمی و حسین عطارها، «شادروان» به تهیه‌کنندگی عباس نادران، کارگردانی و نویسندگی حسین نمازی، انیمیشن «گنج اژدها» به تهیه کنندگی و کارگردانی آرمان رهگذر، نویسندگی آیدا نوشالی، «شباهت خانوادگی» به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر ثقفی، کارگردانی و نویسندگی فاطمه ثقفی، «لاک‌پشت و حلزون» به تهیه‌کنندگی هوشنگ نوراللهی کارگردانی رضا حماسی و نویسندگی محسن رضایی و «میرجاوه» به تهیه کنندگی محسن چگینی، کارگردانی و نویسندگی آرمان زرین‌کوب موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

 

 

* ثبت‌نام هنرمندان ۱۲۲ کشور در جشنواره فیلم «موج»

ابراهیم حصاری دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش که اسفندماه امسال در ۲ بخش سفر و گردشگری و نگاه ویژه: دریا، برگزار می‌شود، آمار آثار ارسال شده به این رویداد سینمایی را اعلام کرد.

وی بیان کرد: با پایان مهلت ثبت‌نام در این جشنواره تعداد آثار ارسال شده به تفکیک احصا شده و قابل اطلاع رسانی است. بیش از ۴۷۷۵ اثر از ایران و ۱۲۲ کشور دیگر از جمله آمریکا، ایتالیا، هلند، آلمان، ژاپن، کانادا، فرانسه، چین، هند، امارات متحده عربی، روسیه، کره، پرتقال، یونان، برزیل، انگلیس، فرانسه، آفریقا، لبنان، بلژیک در جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند.

دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش در پایان گفت: تعداد ۴۶۸ فیلم در بخش ملی جشنواره ثبت شده است که از این بین ۳۳۴ فیلم داستانی و ۱۳۴ فیلم مستند هستند. همچنین ۴۰۶۶ اثر خارجی در بخش بین الملل به جشنواره رسیده، در بخش فیلمنامه نیز تعداد ۲۴۱ فیلمنامه توسط دبیرخانه جشنواره دریافت شده است.

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش از ۲۸ بهمن لغایت ۱ اسفندماه ۱۳۹۹ در جزیره کیش برگزار می‌شود.

 

 

* حرف بزن تا بتوانم ببینمت!

مستند بلند «حرف بزن تا بتوانم ببینمت» تولید سال ۲۰۱۹ کشورهای صربستان، کرواسی و قطر به کارگردانی «ماریا استوینیک»، در بخش بهترین‌های جهان مستند چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش گذاشته می‌شود.

در خلاصه موضوع این فیلم مستند ۷۳ دقیقه‌ای آمده است: «این فیلم ادای احترام به "رادیو بلگراد" است؛ تاریخی‌ترین ایستگاه رادیویی صربستان [یوگسلاوی سابق] که در ۹۰ سال گذشته بدون توقف برنامه پخش کرده است. از طریق پیمایش آزمایشی درون ساختمانی که تاریخ شکننده‌ی این کشور را دربرمی‌گیرد، ما با تمام حواسمان یک فضای متفاوت را تجربه می‌کنیم، زیرا با داخلی‌ترین فرکانس‌های عاطفی همراه هستیم: اثبات قدرت سینما برای مستندسازی حافظه با ابزاری غیرمنتظره...» این فیلم پیشتر در جشنواره‌های معتبر «ایدفا» هلند و «تسالونیکی» یونان به نمایش درآمده است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید-۱۹ به‌صورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

 

* پیام تسلیت رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح

سید محم یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح در پی ترور شهید محسن فخری زاده از دانشمندان هسته‌ای کشور پیام تسلیتی بدین شرح صادر کرد:

مدعیان آزادی، دموکراسی و حقوق بشر بار دیگر خوی وحشیانه خود را به جهانیان نشان دادند تا ‌بار دیگر دانشمندی فقید و یگانه را به شهادت برسانند. شهادتی که شاید مرهمی باشد بر خوی حیوانی دشمنان و خائنان، اما واقعیت چیز دیگری است، عالم شهید، بزرگ‌مرد علوم هسته‌ای و نظامی شهید محسن فخری زاده مصداق بارز این شریفه «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ» است که آقا سید مرتضی آوینی جایگاه ایشان را چه خوب تصویر کرد که «هر شهیدی کربلایی دارد، خاک آن کربلا تشنه اوست و زمان انتظار می‌کشد تا پای آن شهید بدان کربلا برسد و آنگاه خون شهید جاذبه خاک را خواهد شکست و ظلمت را خواهد درید و معبری از نور خواهد گشود و روحش را از آن به سفری خواهد برد که برای پیمودن آن هیچ راهی به‌جز شهادت وجود ندارد.

اینجانب و همه فعالان عرصه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی این شهادت جان‌سوز را به حضرت بقیه‌الله (ارواحنا الفدا)، رهبر معظم انقلاب و خانواده ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم و عهد می‌بندیم که تا آن زمان که جانی در بدن و نفسی برای پیمودن این راه پرخون داریم بی‌وقفه تلاش نموده و از هیچ‌یک از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و خون شهیدانمان کوتاه نیاییم.

 

 

* فیلمبرداری «خوره» به پایان رسید

فیلمبرداری فیلم سینمایی «خوره» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین قاسمی جامی بر اساس فیلمنامه‌ای از مهدی معمارزاده زنجانی بعد از وقفه‌ای طولانی به دلیل شیوع ویروس کرونا به پایان رسید.

«خوره» نام قبلی «وثیقه» پاییز و زمستان سال گذشته جلوی دوربین رفته بود. حالا پس از گذشت نزدیک به یک سال، سکانس‌های باقی‌مانده از این فیلم سینمایی ضبط شد. در خلاصه داستان «خوره» آمده است: مهران بعد از ۱۰ ماه بازداشت با قرار وثیقه شخصی به نام حدیدی که اعتقاد دارد او بی‌گناه است، به‌طور موقت آزاد می‌شود، اما ناگهان خود را در یک باند تبهکار می‌یابد.

افشین هاشمی، پژمان بازغی، میترا حجار، لیندا کیانی، نسیم ادبی، حمیدرضا پگاه، امید روحانی، سید جواد یحیوی، مهدی پتکی، قربان نجفی و هامون سیدی بازیگران این فیلم هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول