اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تحول بنیادین نظام آموزشی؛ نیازی که بعد از کرونا بیشتر حس شد

تحول بنیادین در نظام آموزشی لازمه توسعه کشور است و لزوم تحول در حوزه آموزش و پرورش بعد از کرونا بیشتر از همیشه حس شد.

تحول بنیادین نظام آموزشی؛ نیازی که بعد از کرونا بیشتر حس شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، توجه به حوزه علم و دانش و در یک کلام، توجه به دانایی مهم‌ترین زیرساخت توسعه است و همواره باید در سرلوحه امور مسؤولان باشد.

دانش‌آموزان و معلمان سرمایه‌های اصلی کشور و انقلاب هستند؛ بنابراین با توجه به اینکه آموزش و پرورش زیربنای توسعه کشور است، باید نگاه به این نهاد تغییر یابد و بدانیم بدون تحول بنیادین به توسعه واقعی نمی‌رسیم.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که سال‌هاست تصویب و ابلاغ شده، امروز نیازمند تدابیری ویژه برای عملیاتی شدن در صحنه عمل است.

مسؤولان از کمک دریغ نکنند

استاندار سمنان در همین زمینه گفت: مسؤولان دستگاه‌های اجرایی و ستادی از هرگونه کمک و مساعدت در جهت تقویت دانشگاه فرهنگیان استان سمنان دریغ نکنند.

علی‌رضا آشناگر افزود: دانشگاه فرهنگیان استان سمنان ظرفیت خوبی برای آموزش و پرورش نیروهای انسانی کاربلد و خلاق دارد که باید در زمینه‌های مختلف برای تقویت آن تلاش کرد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی در چارچوب قانون و اختیار برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و رفع مشکلات زیرساختی دانشگاه فرهنگیان استان سمنان تلاش کنند.

استاندار سمنان اضافه کرد: برای ساخت مرکز جامع دانشگاه جامع فرهنگیان استان سمنان، تخصیص زمین باید براساس قانون و واقعیت باشد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: در ارتباط با مسائل فرهنگی و اجتماعی، ارتباط دانشگاه فرهنگیان با کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده افزایش یابد.

لزوم شناسایی چالش‌های رفتاری دوران پساکرونا

امیر بینایی،‌ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان هم اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان به عنوان بزرگترین و مهم‌ترین مرکز آموزش عالی حوزه تربیتی و پرورش باید سهم و نقش خود را در حوزه اجتماعی ایفا کند.

وی افزود: در شرایط کنونی و شیوع کرونا ویروس در جامعه، به نظر می‌رسد دانشگاه فرهنگیان در کنار مسائل فیزیکی و کالبدی باید به فکر حوزه‌های محتوایی و روحی هم باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان عنوان کرد: امروز معلمان باید روش مواجهه با دانش آموزان در فضای مجازی را بدانند، باموضوع تاب‌آوری اجتماعی آشنا باشند و در مدیریت بحران و کاهش استرس دانش آموزان نقش داشته باشد.

بینایی تأکید کرد: به طور قطع در دوران پساکرونا، معضلات روحی، روانی، جسمی، اسکلتی، اخلاقی، رفتاری دامن خانواده، جامعه و نظام آموزشی را خواهد گرفت و از هم اکنون باید فکری به حال دانش آموزان کنیم و این امر مستلزم آموزش معین و کادر آموزشی غنی است.

دانشگاه جامع فرهنگیان استان سمنان احداث می‌شود

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به واگذاری زمین برای آغاز ساخت‌وساز دانشگاه جامع فرهنگیان استان سمنان و تشکیل کمیته فرهنگی، اجتماعی دانشگاه فرهنگیان باتوجه به شیوع کرونا ویروس و توجه به سلامت روحی فرهنگیان، دانشجویان و دانش آموزان اظهار کرد: با تخصیص ۱۰ هکتار زمین برای آغاز ساخت‌وساز دانشگاه جامع فرهنگیان استان سمنان موافقت شد.

وی افزود: در حال حاضر یک هزار مهارت‌آموز و دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان سمنان در حال علم‌آموزی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان عنوان کرد: در طرح جدید جامع دانشگاه فرهنگیان استان سمنان برای علم‌آموزی افزون بر ۱۲ هزار دانشجو و مهارت‌آموز برنامه‌ریزی شده است.

لزوم توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان

در تبیین اهمیت توسعه دانشگاه فرهنگیان همین بس که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند «امروز مهم‌ترین نیاز آموزش و پرورش کشور، معلم است؛ مهم‌ترین نیاز، معلم است. این دانشگاه و هر نقطه‌ای که تربیت‌معلم بر آن صدق می‌کند، بایستی هم کمّاً، هم کیفاً توسعه پیدا کند».

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول