اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان خطاب به رئیس و اعضای شورای عالی امنیت ملی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان خطاب به رئیس و اعضای شورای عالی امنیت ملی نامه سرگشاده‌ای منتشر کرد.

نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان خطاب به رئیس و اعضای شورای عالی امنیت ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان خطاب به رئیس و اعضای شورای عالی امنیت ملی نامه سرگشاده‌ای منتشر کرد در این نامه آمده است:

مِنَ الْمُومِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلاً (آیه 23 سوره احزاب)

رئیس و اعضای محترم شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛
باصلوات بر محمد و آل محمد(ص)، شهادت مظلومانه دانشمند برجسته و عالیقدر دکترمحسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و از نیروهای نخبه صنعت هسته‌ای و نظامی کشور در سالروز ترور نابغه هسته‌ای ایران شهید مجید شهریاری قلب همه مردم ایران را جریحه‌دار نمود و داغ ترور سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی را تازه کرد.

 روی آوردن به حذف فیزیکی دانشمندان و مسؤولان کشور نشانه بارزی از استیصال دشمن در رسیدن به اهداف خود و نتیجه بی ثمربودن اقدامات ددمنشانه آنها و اثبات حقانیت مسیر در پیش گرفته شده جمهوری اسلامی در زمینه علم و دانش علی الخصوص صنعت موشکی و هسته ای است.

اگرچه تلاش‌ها و زحمات بسیاری جهت حفظ امنیت دانشمندان و ذخایر علمی کشور صورت گرفته است؛ لکن چنین ترورهای هدفمندی که با اطلاع قبلی و پس از مشخص شدن هویت دانشمندان کشورمان در رسانه‌های صهیونیستی انجام می‌گیرد، لزوم بالابردن ضریب ایمنی و حفاظت فیزیکی دانشمندان کشورمان را یادآور می‌شود.

فلذا دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان زنجان برای مقابله با تکرار چنین اقدامات وقیحانه‌ای از سوی دشمن تقاضا دارند:

1. با توجه به اذعان رسانه‌ها و نیروهای امنیتی داخلی و خارجی مبنی بر در اختیار نهادن اسامی و مشخصات دانشمندان کشورمان و به جهت امتیازات بسیار داده شده به دشمن پس از برجام و بازدیدهای مکرر و بی وقفه به اصطلاح کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، لازم است تا در اسرع وقت قطع دسترسی عوامل آژانس انرژی اتمی به تأسیسات، دانشمندان، اسناد و اماکن مرتبط با صنایع هسته‌ای و نظامی در دستور کار قرار گیرد.

2.واکنش کشور پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی آن گونه که باید و شایسته بود انجام نپذیرفت و این مسئله، زمینه جری تر شدن دشمن را فراهم ساخت؛ فلذا لازم است تا مطابق با دستور صریح رهبر حکیم انقلاب مبنی بر لزوم برخورد با عاملان و آمران این جنایت، واکنشی قاطع و بدون دست انداز‌های دیپلماتیک جهت عدم تکرار چنین جنایاتی صورت پذیرد.

3.ترور شهید فخری زاده آن هم پس از اذعان چندباره مسؤولان رده بالای رژیم صهیونیستی به ترور دانشمندان هسته‌ای کشور در ماه‌های اخیر، به وضوح وجود خلاءهای تامینی در حفاظت از ذخایر علمی نظام را گوشزد کرد و لازم است تا ضمن آسیب شناسی دقیق خلاءهای ایجاد شده، نسبت به رفع نقایص مبادرت ورزید.

4.به گواه تاریخ و تجربه هر زمان در مقابل دشمن سست شده ایم و مواضع انفعالی گرفته‌ایم، نه تنها عایدی کسب نکرده‌ایم؛ بلکه روز به روز شاهد پیش روی دشمن و عقب نشینی خودی بوده‌ایم؛ فلذا لازم است تا فورا بازگشت تمامی فعالیت‌های هسته‌ای به دوره پیش از برجام انجام پذیرفته و قدرت هسته‌ای و خصوصا موشکی خود را افزایش داده و تمامی مسیرهایی که منتج به انفعال و مماشات با دشمن می شود؛ من جمله مذاکره مجدد، مسدود گردد.

دانشجویان بسیجی استان زنجان ضمن محکومیت این ترور ناجوانمردانه انتظار اقدام بازدارنده فوری آن شورا را جهت عدم تکرار چنین فجایعی دارند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول