اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

آش و دسر مخصوص یک هیأت برای مقابله با کرونا

هیأت فاطمیون قم در مرحله سوم فعالیت‌های جهادی خود علیه کرونا، دسر و آش مخصوص براساس دستورالعمل‌های طب سنتی تهیه کرده و میان مردم و نیازمندان قم توزیع می‌کند.

آش و دسر مخصوص یک هیأت برای مقابله با کرونا

روح‌الله باقرزاده، مسئول قرارگاه جهادی سلامت هیأت فاطمیون قم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به اقدامات صورت گرفته این هیأت از زمان شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: از اسفندماه قرارگاه جهادی هیأت را راه‌اندازی کردیم و در گام اول، تهیه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونا را آغاز کردیم که در شب عید امسال ۱۲۰۰ بسته معیشتی تهیه و به دست خانواده‌ها رسید.

طبخ روزانه ۶ هزار پرس غذای گرم در ماه رمضان

وی افزود: در ماه مبارک رمضان، توزیع غذای گرم را در دستور کار قرار دادیم و هر شب ۶ هزار پرس غذای گرم طبخ کردیم و برای وعده سحر به خانواده‌های نیازمند توزیع کردیم که این کار را ۳۰ شب ادامه دادیم؛ یعنی غذای سحری یک ماه، هرخانواده را تأمین کردیم. در این برنامه ‌غذایی یک ماهه رژیم اصلاحی و تقویت خانواده‌ها نیز در دستور کار بود.

توزیع بسته لوازم التحریر

باقرزاده گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی توزیع بسته لوازم‌التحریر در دستور کار بود که برای این امر ۱۱۰۰ بسته با کمک مردم تهیه شد و به خانواده‌های دارای دو دانش‌آموز اهدا شد. تعداد خانواده‌های نیازمند در این حوزه در استان قم بسیار زیاد بود که با این قید افراد را انتخاب کردیم.

مسئول قرارگاه جهادی سلامت هیأت فاطمیون قم تصریح کرد: در ۵ شب پایانی ماه محرم نیز طبخ غذای گرم مجددا انجام شد که ۲ هزار پرس غذا هرشب طبخ و میان نیازمندان منطقه جمکران، شیخ آباد و قائم قم توزیع می‌شد.

وی گفت: اعضای این هیأت مانند دیگر گروه‌ها، ابتدای شیوع کرونا به ضدعفونی مناطق و سطوح مختلف پرداختند؛ با این تفاوت که ما با محلولی کاملا گیاهی شامل گلاب و سرکه ضدعفونی می‌کردیم. هیأتی‌ها ۲۵ شب مناطق مختلف قم را با این محلول ضدعفونی کردند.

آش و دسر مخصوص برای درمان و پیشگیری کرونا

باقرزاده با اشاره به برنامه جدید این هیأت گفت: تهیه و توزیع دسر و آش فراسودمند براساس طب سنتی و زیرنظر حکیم طبسی و با کمک پارک علم و فناوری قم و تأییدیه سازمان غذا و دارو در حال انجام است. این دسر که به صورت خمیری است و درونمایه آن انجیر و ترکیبات دیگر گیاهی است در درمان کرونا و پیشگیری از آن سودمند است که خانواده‌ها با مراجعه به کانال ایتای هیأت به نشانی «ali_yavaran» می‌توانند به صورت رایگان سفارش دهند. 

مسئول قرارگاه جهادی سلامت هیأت فاطمیون قم تصریح کرد: آش فراسودمند تهیه شده نیز ابتدا در سه بیمارستان توزیع شد و سپس دستور طبخ به بیمارستان‌ها ارائه شد تا برای بیماران، همراهان و کادر درمان طبخ کنند. این آش برای مردم محروم نیز طبخ شده و توزیع می‌شود. همچنین در شبکه‌های اجتماعی دستور پخت آن نیز ارائه شده است تا خانواده‌ها با طبخ آن برای درمان و پیشگیری کرونا اقدام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون ۳ مرحله طبخ آش داشتیم که به صورت ظرف‌هایی میان ۵ هزار خانواده در هر مرحله توزیع شده است. هرپرس تهیه شده برای مصرف ۳ نفر کافی است.

مردم و علاقه‌مندان می‌توانند دستورالعمل طبخ این آش را    مشاهده کنند.

توضیحات مهدی سلحشور مداح هیأت فاطمیون قم را اینجا مشاهده کنید:

 

 

مردم می‌توانند برای کمک‌رسانی به این طرح مبالغ نقدی خود را به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۵۹۶۰۹۵ به نام پویش علی یاوران واریز کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول